آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Sunday 12 February

وقتی فيلمی را توقيف می کنيم عزيزتر می شود

روزنامه مردمسالاری: شمقدري مي گويد که در اين دوره به بسياري از فيلمسازان اعتماد کرديم. امروز اگر جشنواره فيلم فجر به خوبي پيش مي رود ثمره همين اعتماد است و امسال بخشي از مطالبات نظام در بخش هايي همچون دفاع مقدس، سياسي و کودک پاسخ داده شده البته در يک بخش هايي نيز اين مطالبات برآورده نشده است.
رئيس سازمان امور سينمايي که در برنامه هفت حضور پيدا کرده بود، افزود: معتقدم همانگونه که نظام به افرادي مانند نمايندگان مجلس اعتماد مي کند و به آنها اجازه مي دهد تا راحت حرف خود را بزنند بايد در حوزه سينما و تهيه کنندگي نيز به افرادي برسيم که راحت بتوانند حرف خود را بزنند و به نوعي امين نظام باشند.
وي ادامه داد: امروز بدنبال شناسايي نخبگان و نسلي هستيم که با نظام همراه باشد و تعلق و علاقه ديني داشته باشد. دنبال نخبگان هستيم تا آنها را با سينما همراه کنيم زيرا من معتقدم بخشي از سينماگران پا به پاي نظام جلو نيامدند.
شمقدري با اشاره به اينکه امروز ما کاملا شرايط را بازگذاشتيم; افزود: متاسفانه تم فيلم هاي امسال خيانت است و هرچند معتقدم تم بسياري از بهترين آثار نمايشي جهان مانند هملت خيانت است اما معتقدم که خيانت براي جامعه ايراني نيست و جاي ديگري به سينماي ايران حقنه شده است. البته فيلمهايي که با موضوع خيانت ساخته شده است بيشتر مربوط به بخش خصوصي است.
شمقدري ادامه داد: ما هرگز به دنبال توليد سفارشي و بخشنامه اي نيستيم و هدفمان در سازمان سينمايي نيز دقيقا همين است.
فقط به دنبال تغيير روش ها هستيم و به دنبال آن هستيم تا خود فيلمسازان پاسخگوي فيلم هاي خود باشند و اينگونه نباشد که اگر فيلمي ساخته شد و بد بود; وزير ارشاد برود در مجلس و استضياح شود.
شمقدري با اشاره به اينکه توقيف فيلم ها براي نظام هزينه دارد، افزود: وقتي فيلم توقيف مي شود آنسوي آبي ها به فيلم اهميت مي دهند و فيلم عزيز مي شود. نبايد اينگونه باشد.
وي از اينکه اختلافات اهالي هنر به مجتمع قضايي هنر و رسانه برود; گله کرد و افزود: مي شود درکنار سازمان سينمايي يا درون آن تشکلي ايجاد کرد که اختلافات در درون آن حل شود.
وي درباره کاخ جشنواره گفت: از ابتدا نظر ديگري براي سينماي رسانه ها مطرح بود اما من گفتم که بايد برج ميلاد دوباره انتخاب شود زيرا معتقدم مرکز همايش هاي برج ميلاد به عنوان کاخ جشنواره فضاي خوبي دارد البته ضعف هايي نيز دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved