آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Thursday 09 February

افزایش علاقه زنان ایرانی به ورزش های رزمی

شهرزادنیوز: گرایش زنان ایرانی به ورزش های رزمی، از جمله " نین‌جوتسو"، در حال افزایش است و عده زیادی از آنان جزو 3000 نفر شاگردان مدرسه ای هستند که درسال 1369 در کرج آغاز به کار کرد.

به گزارش تابناک، فاطمه مئمر، مربی نین‌جوتسو، به شبکه «پرس‌.تی‌.وی» در این رابطه اظهار داشت که این ورزش روز به روز در میان خانم‌ها محبوب‌تر می‌شود، زیرا به تعادل جسم و ذهن کمک می‌کند. در نین‌جوتسو احترام و فروتنی مهمترین درس‌ها هستند. هنرجویان یاد می‌گیرند که نخست به وجود خود و سپس به هنری که در حال آموختن هستند، احترام بگذارند.

به گفته وی، هنرجویان یاد می‌گیرند که از سلاح‌های خطرناکی چون کمان، شمشیر، نانچوکو و شوریکن استفاده کنند؛ اما درس مهمی که می‌آموزند، «آرامش» است.

اکبر فرجی، که 22 سال پیش باشگاه نین جوتسو را در ایران بنا کرد که هم اکنون 24 هزارعضو دارد، گفت که در نین‌جوتسو به مرد‌ها "نینجا" و به زن‌ها "کونوایچی" می‌گویند و نینجا به معنای نامرئی است. به گفته وی، نین‌جوتسو و به طور کلی‌تر، هنرهای رزمی را می‌توان به صورت یک دارو در نظر گرفت؛ مثل سم مار که به رغم اینکه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، یک داروی خوب هم هست.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved