آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Saturday 04 February

رئیس جمهور آمریکا: بشار اسد باید فورا برود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما، رئییس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مرتکب جنایات هولناک شده و باید فورا از قدرت کناره گیری کند.

گزارش بی بی سی: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در آستانه جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه، بر ضرورت ممانعت از بی‌رحمی شدید حکومت بشار اسد در برخورد با مخالفانش تأکید کرد و خواهان کناره گیری فوری او شد.

این بیانیه دقایقی پیش از جلسه برنامه ریزی شده شورای امنیت برای تصمیم گیری در مورد قطعنامه مربوط به سوریه صادر شد.

خبرنگار بی بی سی در مقر سازمان ملل در نیویورک می گوید که سوزان رایس، نماینده دائمی آمریکا در شورای امنیت به خبرنگاران گفته است که تغییرات مورد درخواست روسیه در پیش نویس این قطعنامه قابل قبول نیست.

سفیر روسیه در سازمان ملل درخواست کرده است که پیش از جلسه رسمی شورا، یک جلسه غیر رسمی گفت و گو برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که اگر اعضای شورای امنیت "رویکردی سازنده" در پیش بگیرند، امکان رسیدن به اجماع در جلسه شورا وجود دارد.

در بیانیه آقای اوباما آمده است: "دولت سوریه دیروز صدها غیر نظامی سوری از جمله زنان و کودکان را در حمص از طریق گلوله باران و خشونت بی ملاحظه کشته است و جلوی دسترسی صدها مجروح را به خدمات پزشکی می گیرد".

او ضمن محکوم کردن شدید این اقدامات، خواهان توقف "عملیات کشتار" مخالفان در سوریه و کناره گیری فوری آقای اسد شد.

کناره گیری بشار اسد از قدرت و سپرده شدن اداره امور سوریه به فاروق الشرع، معاون او در پیش نویس اولیه مورد حمایت کشورهای غربی پیش بینی شده بود، اما به دلیل مخالفت روسیه از پیش نویس بعدی حذف شد.

یکی از نمایندگان حزب محافظه کار بریتانیا نیز در واکنش به خشونت های دیروز در شهر حمص از ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه این کشور خواسته است که موضوع اخراج سفیر سوریه را بررسی کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved