آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Friday 03 February

مشکلات بانکی صادرات غلات اوکراین به ایران را مختل کرد

خبرگزاری فارس: رویترز به نقل از منابع آگاه اوکراین اعلام کرد تجار اوکراینی به علت مشکلات بانکی و مالی از ادامه ثبت سفارش و صادرات غلات به ایران خودداری می کنند.

منابع آگاه اوکراینی در مصاحبه با رویترز اعلام کردند بازرگانان و تجار اوکراینی به علت مشکلات بانکی و مالی از ادامه ثبت سفارش و صادرات غلات به ایران خودداری می کنند.

بر اساس این گزارش یک تاجر اوکراینی در این باره گفت این مساله هیچ ارتباطی به دولت اوکراین ندارد . بانکهای اوکراین از انتقال پول و حواله های بانکی تجار و بازرگانان ایرانی به علت ترس از تحریمهای آمریکا خودداری می کنند و این مساله عامل اصلی توقف صادرات غلات اوکراین به ایران است .

منابع آگاه افزودند حدود 400 هزار تن ذرت صادراتی اوکراین و روسیه هم اکنون در 10 کشتی بزرگ در بنادر ایران بلا تکلیف هستند . تجار و بازرگانان روسی و اوکراینی نگران دریافت پول ذرت صادراتی به ایران هستند . اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود تحریمهای جدیدی را بر ضد سیستم بانکی ایران وضع کرده است .

یک منبع تجاری اوکراین نیز گفت نخستین تاثیر تحریمهای اروپا این است که از این پس کشتیهایی که با پرچم ایران قصد سفر به بنادر اوکراین را دارند با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو خواهند شد .

در عین حال وزیر حمل و نقل اوکراین تاکید کرد تا کنون هیچ محدودیتی برای کشتی های ایرانی وجود نداشته است و کلیه بنادر اوکراین به روی کشتی های خارجی باز است .

بر اساس گزارش موسسه اوکر آگرو کانسالت اوکراین در شش ماه نخست 2011 – 2012 بیش از 445 هزار تن ذرت به ایران صادر کرده است .




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved