آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Wednesday 01 February

پیش‌فروش4 میلیون قطعه سکه در دوره اول

مدیر عامل بانک ملی گفت: بیش از 4ميليون قطعه سكه در دور اول عرضه سکه توسط این بانک پيش‌فروش شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» فرشاد حیدری در یک نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در وزارت اقتصاد برگزار شد با تشریح برخی سیاست‌های پولی و ارزی در سیستم بانکی اظهار كرد: پیش از آنکه بانک مرکزی سیاست تک نرخی کردن ارز در بازار را اجرا کند نرخ ارز در بازار 5 نرخی بود، اما هم اکنون این وضعیت ساماندهی شده است.
وی در همین ارتباط به سهمیه ارز وارداتی در کشور اشاره و تصریح کرد: هر میزانی که از مبادی قانونی کشور واردات انجام می‌شود با نرخ 1226 تومان بوده و برای ارز غیر بازرگانی، دانشجویی و عتبات عالیات ارز از ناحیه بانک مرکزی تامین می‌شود. ريیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی درباره سهمیه ارز مسافرتی بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ارز مسافری باید تامین شود، ضمن آنکه ارز مورد نیاز را بانک مرکزی می‌تواند تامین کند. حیدری حمایت از تولید داخل را بارزترین ویژگی سیاست‌های پولی اعلام کرد و گفت: باید واردات کشور برای کالاهای واسطه ای باشد. وی درباره قیمت نرخ ارز مسافری ارائه شده در روزهای گذشته به مسافران تصریح کرد: بانک مرکزی به بانک‌ها اختیار داد که با دریافت کارمزد خدمات ارزی را به مردم ارائه کنند و بر همین اساس صرافی‌ها می‌توانند اسکناس را با یک درصد کارمزد و حواله را با 3 الی 5 درصد کارمزد ارائه دهند. مدیرعامل بانک ملی در همین ارتباط درباره چرایی فعالیت صرافی‌های آزاد با وجود سیاست ممنوعیت خرید و فروش ارز آزاد، گفت: صرافی‌ها عمدتا کار حواله را باید انجام دهند، زیرا قرار نیست «ارز» به صورت فیزیکی جابه جا شود.
فروش 32 تن طلا در دوره اول پیش‌فروش سکه
حیدری در ادامه ضمن اشاره به اجرای طرح پیش فروش سکه در بانک ملی در دو مرحله گفت: در مرحله اول 4میلیون قطعه سکه پیش فروش شد که معادل 32 تن طلا می‌شود.وی با بیان اینکه رقم عمده سکه فروش رفته در بانک ملی مربوط به پیش‌فروش سکه است، افزود: میزان فروش سکه نقدی فروش رفته رقم بزرگی نیست.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved