آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Saturday 28 January

ترس از قحطی؛ کمبود ارزاق عمومی در ایران

در پی اظهارات برخی مقامات مبنی بر قریب الوقوع بودن "قحطی" در صورت تداوم وضعیت فعلی، اخباری نیز پیرامون تشدید تحریم های بین المللی منتشر شد، که منجر به آن گردید مردم برای خرید عمده کالاهای اساسی و ذخیره سازی آن برای چند ماه پیش رو، به فروشگاه های زنجیره ای هجوم بیاورند.

بر اساس آخرین گزارش ها از تهران و چند شهر بزرگ دیگر، ارزاقی چون روغن، حبوبات، ماکارونی، مواد شوینده، برنج، سیگار و کنسروهای غذایی، موادی بود که در پی هجوم مردم به فروشگاهها، سریعا رو به اتمام گذاشت و در پی این رخداد نیز بود که برخی مقامات دولتی، از جمله معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه بازار از نشاط کافی برخوردار است و در این خصوص نگرانی نداریم، در پاسخ به این سؤال که مردم با نگرانی زیاد به مراکز توزیع عمده مواد غذایی و کالاهای اساسی هجوم آورده و اقدام به خرید‌های کلان می‌کنند مدعی شد: اینکه مردم خرید می‌کنند خیلی خوب است و نشان‌دهنده نشاط بازار است.

به گزارش سایت جرس، این درحالی بود که روزهای هفته اخیر، صف های طویل خودرو در برابر فروشگاه های زنجیره ای موجب ترافیک های سنگین در خیابان های تهران شده بود.

برخی گزارش ها نیز حاکی از آن بود که هجوم مردم برای خرید ارزاق عمومی، سبب کمبود ناگهانی آن شد و در همین رابطه نیز، شهروندان زیادی که موفق نشده بودند اقلام مورد نیاز روزمره شان را با قیمت های معمول خریداری کنند، بعضا با قیمت بالاتر مجبور به خرید شدند.

شاهدان عینی همچنین از درگیری و زد و خوردهای تاسف باری در برخی فروشگاهها بر سر خرید کالای موجود خبر داده اند.

طبق آخرین گزارش ها، فروشگاه های بزرگی چون شهروند و هایپر استار در بیشتر شعبات آن با حجم جمعیت و ترافیک و بلبشوی زیادی روبرو شد و قفسه های خالی از جمعیت، زد و خورد مردم با هم، جواب منفی مسئولین فروشگاهها به مردم برای تامین مجدد ارزاق، گویای کمبود و بحرانی دیگر بود.

در پی این رخدادها، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه با ادعای اینکه بازار از نشاط کافی برخوردار است و در این خصوص نگرانی نداریم، در پاسخ به این سؤال که مردم با نگرانی زیاد به مراکز توزیع عمده مواد غذایی و کالاهای اساسی هجوم آورده و اقدام به خرید‌های کلان می‌کنند اظهار داشت: اینکه مردم خرید می‌کنند خیلی خوب است و نشان‌دهنده نشاط بازار است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved