آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Friday 27 January

هیئت سیاسی اقتصادی آمریکا در لیبی

هیئتی از مقامات وزارت امور خارجه و خزانه داری آمریکا راههای توسعه روابط با لیبی جدید را با نخست وزیر این کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، یک هیئت بلندپایه آمریکایی شب گذشته در طرابلس با نخست وزیر لیبی دیدار کرد.

"توماس آر" معاون امور منابع وزارت امور خارجه آمریکا و نیل استفان معاون وزیر امور خزانه داری این کشور از اعضای مهم این هیئت به شمار می روند که در حال دیدار با مقامات جدید لیبی هستند.

در دیدار این هیئت بلندپایه و نخست وزیر لیبی که معاون وی و همچنین سفیر آمریکا در طرابلس حضور داشتند، افقهای همکاری میان لیبی و آمریکا و راههای تقویت روابط دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


تولید روزانه نفت لیبی از مرز یک میلیون بشکه گذشت

شانا: شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: تولید کنونی نفت خام لیبی به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ملی نفت لیبی (ان او سی) در بیانیه ای اعلام کرد: تولید کنونی نفت خام لیبی به یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است.

پس از سقوط رژیم قذافی و روی کار آمدن دولت جدید طرابلس روند از سر گیری تولید نفت لیبی به سرعت آغاز شد و بسیاری از شرکت های نفتی بین المللی فعالیت خود در صنعت نفت این کشور را از سر گرفتند.

در همین حال چندی پیش پائلو اسکارونی، مدیر عامل شرکت ایتالیایی انی اعلام کرده بود: تولید کنونی نفت خام شرکت انی در لیبی تا حدودی به سطوح پیش از آغاز بحران در این کشور یعنی رقم روزانه 260 هزار بشکه در روز بازگشته است.

شرکت انی پیش از آغاز نا آرامی ها در لیبی روزانه حدود 280 هزار بشکه معادل نفت تولید می کرد.

در ادامه تلاش ها برای بازگشت تولید نفت لیبی به حالت عادی، به تازگی شرکت نفت واحه، یک سرمایه گذاری مشترک میان شرکت ملی نفت لیبی و شرکت های آمریکایی ماراتن اویل، کونوکوفیلیپس و آمردا هس تولید روزانه 16 هزار بشکه نفت خام از میدان های زهرا و سماح را از سر گرفته است

لیبی پیش از آغاز نا آرامی های سیاسی روزانه حدود یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت تولید و روزانه یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت به بازارهای جهانی صادر می کرد اما پس از آغاز نا آرامی ها تولید و صادرات این کشور متوقف شد.

لیبی بزرگ ترین ذخایر نفت خام آفریقا را در اختیار دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved