آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Thursday 26 January

محاکمه جوانی که برای نيم گرم کراک آدم کشت

روزنامه خراسان: یک جوان معتاد بعد از اين که از کمپ ترک اعتياد خارج شد، براي تهيه نيم گرم موادمخدر مرتکب قتل شد.

به گزارش فارس، عصر 22 آذر سال گذشته، مأموران پليس آگاهي تهران از طريق مرکز فوريت هاي پليس از وقوع يک فقره درگيري مرگبار باخبر شدند.

با حضور مأموران در محل حادثه، آن ها با جسد مرد جواني به نام حسن روبه رو شدند که به گفته شاهدان حادثه با ضربات قمه يک معتاد به قتل رسيده بود.

شاهدان حادثه مدعي شدند عامل اين قتل مرد جواني به نام مجيد بود که آن ها تلاش کرده بودند او را دستگير کنند اما او با تهديد قمه، موفق به فرار شده است.

مدت کوتاهي بعد از اين حادثه، مأموران پليس موفق شدند عامل اين قتل را در مخفيگاه خود شناسايي و دستگير کنند.

بعد از اعتراف مجيد مبني بر اين که حسن را براي مواد مخدر به قتل رسانده بود، قرار مجرميت وي از سوي دادسراي جنايي تهران صادر و پرونده براي رسيدگي به دادگاه کيفري استان تهران ارسال شد.

جلسه محاکمه متهم ديروز در شعبه 113 به رياست قاضي همتيار برگزار شد که با توجه به اعلام رضايت اولياي دم و درخواست مطالبه ديه، قصاص متهم منتفي شده بود.

شفيعي نماينده دادستان درخواست مجازات متهم از جنبه عمومي جرم را کرد.

متهم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اين که اتهام را قبول دارد گفت: روز حادثه تازه از کمپ اعتياد که پدرم به زور مرا به آنجا برده بود، آمده بودم. آنجا خيلي با من بدرفتاري مي کردند که مجبور بودم با خودم چاقو حمل کنم.

وي ادامه داد: روز حادثه نيم گرم کراک خريدم که مقتول و همراهانش به سمت من آمدند و قصد داشتند موادمخدر را به زور از من بگيرند. من هم با چاقويي که همراهم بود او را زدم و فرار کردم.

قاضي همتيار با بيان اين که اظهارات متهم با شاهدان حادثه تفاوت دارد، اظهارات يکي از شاهدان را اين گونه عنوان کرد: آن ها ابتدا باهم حرف مي زدند اما دقايقي بعد مقتول داخل کوچه رفت و وقتي برگشت، متهم او را با قمه زد و فرار کرد. ما به دنبال او رفتيم اما مجيد با قمه ما را تهديد کرد و پا به فرار گذاشت.

در ادامه وکيل مدافع متهم با بيان اين که از دادگاه درخواست تخفيف مجازات حبس متهم را دارم گفت: براساس برخي اظهارات در پرونده، متهم و مقتول بر سر مبلغ 500 تومان که از قيمت کراک مانده بود باهم درگير شده اند.

در انتهاي جلسه دادگاه، متهم با بيان اين که درخواست بخشش دارد، گفت: قبل از قتل و اعتياد به موادمخدر، باشگاه بدنسازي داشتم که بعد از آزادي از زندان، سعي مي کنم با راه اندازي دوباره باشگاه هم کار آبرومندي شروع کنم و هم بتوانم باقي مانده ديه مقتول را بپردازم.قاضي همتيار ختم جلسه را اعلام و صدور حکم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موکول کرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved