آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Tuesday 24 January

نماینده مجلس رژیم: خطر ورشکستگی اقتصاد کشور

رادیو آلمان: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس روز سه شنبه، ۴ بهمن در حاشیه نشست مجلس گفت اگر به سرعت به داد اقتصاد نرسیم وضع موجود بازار ارز و طلا کشور را به ورشکستگی می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد توکلی گفته است، بانک مرکزی با بی اعتنایی به وظیفه قانونی خود که مهمترین آن حفظ ارزش پول ملی است، بازار را عمدا و یا از سر ناتوانی رها کرده؛ دولت هم سکوت می کند و این سکوت بازار را مبهم‌تر کرده است.

ابوالقاسم حکیمی‌پور، کارشناس مسائل اقتصادی نیز روز سه شنبه به خبرگزاری فارس گفت «شرایط بازار ارز و سکه به سمتی حرکت کرده که دیگر از اختیار دولت خارج شده، رفتار دولت نیز نشان می‌دهد که فاقد راهکار علمی است و دست به سکوت زده.»


«جهالت و غفلت مسئولان»

تدبیرهای بانک مرکزی در ماه‌های گذشته نه تنها به بازگرداندن آرامش به بازار ارز و طلا منجر نشد، که به اعتقاد کارشناسان به تشدید بحران دامن زده است.

احمد توکلی با توجه به تاثیر وضعیت موجود در رکود تولید می‌گوید در شرایطی که در عرض دو تا سه ماه ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی نصف می‌شود هیچ سرمایه گذاری وارد بازار نخواهد شد.

مطابق گزارش‌ها از وضعیت بازار ایران، ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه سال جاری ۱۰۰ در صد نزول کرده است.

محمد خوش‌چهره، رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مستقل مجلس هفتم شرایط اقتصادی کنونی را هشدارآمیز خوانده و می‌گوید «این شکنندگی توسط دشمن صورت نگرفته بلکه به واسطه جهالت و غفلت و بسترسازی شبه تعمدی بخشی از مسئولان دارد انجام می‌شود.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved