آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 دی ماه 1390 برابر با 2012 Monday 16 January

ریزش آب از سقف ایستگاه‌های متروی تهران

ایلنا: ریزش آب از سقف ایستگاه‌های مترو به ویژه در ایستگاه‌های ولیعصر، شهدا، فردوسی، قیطریه و شریعتی دیگر برای مسافران هر روزه مترو عادی شده و جمع آوری این آب‌ها با سطل‌های پلاستیکی دیگر تعجب برانگیز نیست.

چکه آب از سقف ایستگاه‌ها به ویژه روزهای بارانی تندتر می‌شود و گاهی بر سر مسافران فرود می‌آید و سبب لغزندگی کف ایستگاه‌ها شده و مشکلاتي در تردد مسافران ایجاد می کند. اما با این وجود ریزش آب در ایستگاه‌ها روز بارانی و غیر بارانی نمی‌شناسد هرچند این مشکل تازه ایستگاه‌های مترو نیست و به گفته بسیاری از مترو سواران از سال های پیش نیز این مشکل وجود داشت.

این در حالیست که "علی محمد قلی‌ها"، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروي تهران، ریزش آب از سقف ایستگاه‌های مترو را مشکلي مهم قلمداد نمی‌کند و از رفع آن با ایجاد سیستم لوله کشی و اتصال آن به شبکه آبهای سطحی خبر می‌دهد.

اما "حمزه شکیب"، رئیس کمسیون عمران شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد ریزش آب از سقف برخی ایستگاه‌های مترو از حمله ولیعصر، قلهک و قیطریه می‌گوید: «قاعدتا نباید چنین اتفاقی در ایستگاه‌ها بیفتد اما این اتفاق به این خاطر است که در زمان ساخت ایستگاها، عایق بندی مناسبی انجام نشده است.»

او ادامه داد: «معمولاً‌ در زمان عملیات ساخت ایستگاه‌ها، اگر با آب‌های سرگردان زیرزمینی، قنات‌ها و یا مسیر جریان آب مواجهه شویم،‌ بایستی ساخت زه‌کش و عایق‌بندی لازم برای جلوگیری از نفوذ آب به ایستگاه‌ها انجام شود.»

به گفته وی حتی اگر از آب‌های زیرزمینی خبری نباشد نیز برای جلوگیری از خروج احتمالی این آب‌ها، عایق‌بندی مناسب ایستگاه‌ها لازم است.

شکیب متذکر شد:«ریزش آب از سقف ایستگاه‌های مترو نشان دهنده قصور در طراحی و اجرای ایستگاه‌های مترو بوده که باید مشکل را رفع کنند.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved