آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 دی ماه 1390 برابر با 2012 Monday 16 January

تنگه هرمز؛ واکنش مشاور خامنه ای به نامه اوباما

سایت جهان نیوز: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در واکنش به نامه اخیر رئیس‌جمهور امریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: اگر خطراتی متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف سیاسی و غیره برای دفاع از منافع خود استفاده خواهیم کرد.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نشست خبری که به منظور برگزاری یادواره ملی شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضع ایران در قبال ارسال نامه از سوی اوباما به مقام معظم رهبری در خصوص تنگه هرمز گفت: تنگه هرمز یک گذرگاه استراتژیک هم برای تجارت جهانی و هم برای انرژی جهان است.

وی افزود: از این تنگه ۱۵ تا ۱۷ میلیون بشکه نفت خارج می‌شود و ایران از آنجایی که مقتدرترین کشور منطقه است و چون سواحلش از دهانه فاو تا گواتر دریای عمان کشیده شده، به همین دلیل تضمین کننده امنیت انرژی جهان بوده و این امنیت را یک امنیت دسته جمعی می‌داند.

صفوی در پایان تاکید کرد: اگر خطراتی متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف سیاسی و غیره برای دفاع از منافع خود استفاده خواهیم کرد.


هشدار اوباما: از خط قرمز عبور نکنید

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به رهبر جمهوری اسلامی هشدار داده که بستن تنگه هرمز "خط قرمز" آمریکا است و عبور از این خط قرمز "واکنش متقابل" این کشور را به دنبال خواهد داشت.

آمریکا پیش از این نیز در واکنش به تهدید مقام های جمهوری اسلامی به بستن تنگه هرمز، تاکید کرده بود که اجازه چنین کاری را به حکومت ایران نمی دهد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved