آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 دی ماه 1390 برابر با 2012 Sunday 15 January

وزير خارجه ترکيه با مقامات حزب الله لبنان ديدار کرد

واحد مرکزی خبر: وزیر خارجه ترکیه که به لبنان سفر کرده است دیروز با رئیس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی المنار احمد داوداوغلو در دیدار با محمد رعد اوضاع و تحولات منطقه را با وی مورد بحث و گفتگو قرار داد.

گزارشگر این شبکه با اشاره به این که دیدار داوداوغلو و محمد رعد در پاسخ به درخواست مقامات ترکیه برای دیدار با مقامات حزب الله انجام شد گفت: طرفین در این دیدار دو ساعته تحولات منطقه را بررسی کردند .

رعد پس از این دیدار از اختلاف نظر بین حزب الله و ترکیه درباره تحولات منطقه و احتمال ادامه گفتگوها برای تکمیل بحث خبر داد.

رعد گفت: تاکید کردیم تغییراتی که در منطقه شاهد آن هستیم باید برخاسته از خواست ملت ها باشد نه این که از خارج هدایت شود و تغییراتی ساختگی باشد.

وی گفت: به بیگانگان اجازه نمی دهیم اصلاحاتی را دیکته کنند که تامین کننده منافع دیگران است و خواست مردم در آن مد نظر قرار نگرفته است.

وی افزود: دیدگاه های مشترکی وجود دارد به همین سبب احتمال ادامه دیدارها ادامه یابد .

در ادامه گزارش آمده است: داوداوغلو در ادامه دیدارهای خود با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان از دیگر شخصیت های بلندپایه لبنانی بود که داوداوغلو با وی دیدار کرد.

وی همچنین با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار کرد و ثبات لبنان را برای ثبات منطقه ضروری دانست.

داوداوغلو گفت: از نظر ترکیه ثبات لبنان بسیار مهم است زیرا پشتوانه ثبات در منطقه است. وزیر خارجه ترکیه در ادامه دیدارهای خود با مار بشاره پطرس الراعی اسقف مارونی های لبنان نیز دیدار و اوضاع منطقه و لبنان را با او بررسی کرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved