آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 دی ماه 1390 برابر با 2012 Wednesday 11 January

بزرگترين شکست اوباما تعامل با حکومت خودکامه ایران بود

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از یک دوره ریاست جمهوری اوباما نوشت، بزرگترين شکست رئيس جمهور اوباما تعامل با رژيم تهران بوده است. دست دراز کردن اوباما بغايت نابهنگام صورت گرفت و به دنبال خود کوتاهی آمريکا در حمايت از جنبش اعتراضی مردم ايران را به همراه داشت.

جکسون ديل از اعضای هيئت تحريريه واشنگتن پست طی مقاله ای با عنوان ابتکارات روابط خارجی اوباما به شکست انجاميده اند، می نويسد، بارزترين و شوم ترين ايده اوباما و آنچه که در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۰۸، بيش از هرچيز ديگر عنوان شد، عزم او برای "تعامل" با دشمنان ايالات متحده هم چون رژيمهای تهران، کره شمالی، سوريه و ونزوئلا بود.

این روزنامه نوشت، اوباما در اولين سال رياست جمهوری خود، دو نامه به خامنه ای نوشت و با جنبش اعتراضی مردم ايران فاصله گرفت. او همچنین سفيرش را نزد بشار اسد به دمشق فرستاد و بدينوسيله به اسد دليلی برای ادامه حکومت داد. اين اقدامات چيزی عايد اوباما نکرد. خامنه ای دست دراز شده اوباما را پس زد.

واشنگتن پست نوشت، امروز محبوبيت رئيس جمهور در سراسر خاورميانه از زمان سخنرانی اش در قاهره افت کرده است که به ميزان زيادی به خاطر پيگيری سياست تعامل با حکومتهای دیکتاتوری است. اوباما بزرگترين تحولات بين المللی را طی دوران رياست جمهوری خود، بد اداره کرد، از جمله انقلاب های مردمی عليه حکومتهای خودکامه. دست دراز کردن اوباما بسوی حکومت خودکامه ایران بغايت نابهنگام صورت گرفت که به دنبال آن کوتاهی آمريکا در حمايت از قيام مردم ايران را به همراه داشت.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved