آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 دی ماه 1390 برابر با 2012 Saturday 07 January

امام‌ جمعه: با زور نمی‌شود مسئله حجاب را حل کرد

امام جمعه رشتخوار با اشاره به اينکه ولايتمداري ملت ايران همواره زبانزد تمام ملتهاي جهان است، گفت: تبعيت از ولايت فقيه سبب شده تا امروزه ايران به عنوان کشوري مقتدر در جهان شناخته شود.

حجت‌الاسلام "محمد کازري" در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه رشتخوار با اشاره به سالروز کشف حجاب، با تاکيد بر رعايت حجاب توسط بانوان، افزود: رعايت حجاب مرزهاي جهان اسلام را در‌نورديده و به سراسر جهان رسيده است.

وي گفت: امروزه حجاب به يکي از موضوعات بسيار مهم در تمام جوامع تبديل شده است.

وي با بيان اينکه رعايت حجاب در جامعه مي‌تواند سبب کاهش آسيبهاي اجتماعي شود، گفت: کاهش آسيبهاي اجتماعي در جامعه مي‌تواند با رعايت حجاب توسط زنان و مردان تحقق يابد.

امام جمعه رشتخوار با تاکيد بر توجه هر چه بيشتر خانواده‌ها نسبت به مسئله حجاب، اظهار داشت: شاهد هستيم در برخي از خانواده‌ها حجاب جدي تلقي نمي‌شود و لازم است در اين خانواده‌ها والدين نه تنها حجاب خود را رعايت کنند بلکه بر رعايت حجاب از سوي فرزندانشان نيز تاکيد داشته باشند.

کازري با بيان اينکه امروزه در برخي از جوامع معنويت فراموش شده است، گفت: چنين جوامعي دچار بيماريهاي روحي و رواني شده و براي جلوگيري از بروز چنين بيماريهايي بايد نسبت به مسائل ديني و اسلامي توجه بيشتري داشته باشند.

حجت‌الاسلام کازري خواستار توجه مسئولان و مردم به حجاب شد و گفت: حجاب در اسلام به زن ارزش و بها داده است.

امام جمعه رشتخوار با اشاره به اينکه با زور نمي‌شود مسئله حجاب را حل کرد، افزود: مسئولان بايد آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهند و رعايت اين مسئله را در جامعه تبيين کنند.

حجت‌الاسلام کازري در ادامه به مانور دريايي "ولايت 90" در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: دشمنان اگر کوچکترين خطايي بكنند و مشکلات اقتصادي براي جمهوري اسلامي رقم بزنند، ايران اجازه نخواهد داد يک قطره نفت از تنگه هرمز به کشورهاي دنيا برسد.

امام جمعه رشتخوار با اشاره به اينکه تنگه هرمز رگ حياتي و اقتصادي کشورهاي دنياست، اظهار داشت: اگر قرار باشد قدرتهايي با اعمال يک‌جانبه قوانين، در صادرات نفت ايران اخلال ايجاد کنند ، کشورهاي ديگر نيز از اين امر متضرر خواهند شد.

وي با اشاره به اينکه 35 کيلومتر تنگه هرمز در اختيار جمهوري اسلامي است، افزود: روزانه بيش از 20 ميليون بشکه نفت از اين تنگه به مقصد آمريکا مي‌رود و بيش از 70 درصد نفت دنيا از اين تنگه عبور مي‌کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved