آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 آذر ماه 1402 = 10-12 2023

حملات حوثی‌های یمن؛ هشدار بی سابقه اسرائیل به حکومت ایران

اسرائیل هشدار داده است اگر جهان علیه حوثی‌ها کاری نکند اسرائیل دست به اقدام نظامی خواهد زد

مشاور امنیت ملی اسرائیل گفت که کشورش به آمریکا اطلاع داده است که اگر جهان برای جلوگیری از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ کاری نکند اسرائیل خود علیه حوثی‌ها دست به اقدام نظامی خواهد زد.

هانگبی تاکید کرده است که بنیامین نتانیاهو این موضع کشورش را به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان منتقل کرده است.

شورشیان حوثی روز شنبه ۱۸ آذر در یمن تهدید کرده‌اند که از عبور کشتی‌هایی که از دریای سرخ عازم اسرائیل باشند، صرف‌نظر از ملیت آن‌ها جلوگیری خواهند کرد و همه کشتی‌ها از دید حوثی‌ها "هدف مشروع" نظامی تلقی می‌شوند.

شورشیان حوثی متحد جمهوری اسلامی به شمار می‌‌آیند. آمریکا تا کنون بارها به رژیم ایران درباره مداخله گروه‌های نیابتی‌اش در جنگ خاورمیانه هشدار داده است.

شرایط اسارت یادآور هولوکاست بود

گروگان‌های آزاد شده اسرائیلی‌ پس از رهایی از دست گروه حماس شرحی از شرایط وخیم دوره اسارت خود می‌دهند.

به گزارش دویچه وله، میا رگو، ۲۱ ساله در ویدئویی که در گردهمایی همبستگی برای گروگان‌های باقی‌مانده در نوار غزه در تل‌آویو پخش شده، تعریف می‌کند "هر روز آنجا مانند جهنم است" و او دائما می‌ترسیده و شب‌ها به سختی می‌خوابیده است.

اوفلیا رویتمان، ۷۷ ساله نیز درباره روزهایی که در گروگان حماس بوده شرح می‌دهد در ابتدا به مدت دو هفته تنها بوده و احساس می‌کرده که درحال دیوانه شدن است. او اندک نانی را که دریافت می‌کرده جیره بندی کرده بود. رویتمان یادآور می‌شود این وضعیت او را به یاد "هولوکاست" انداخته است.

هولوکاست به تلاش سیستماتیک برای نابودی یهودی‌ها اطلاق می‌شود. نازی‌های آلمان در جریان حاکمیت شان از ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ حدود شش میلیون یهودی را به قتل رساندند.



ملانی December 11, 2023 04:32 AM

در آغاز جنگ حماس علیه اسرائیل نیروی دریایی ارتش آمریکا 2 ناوگروه به همراه 2 ناو هواپیمابر به خاورمیانه فرستاد و دولت آمریکا اعلام کرد که این کشتی ها را برای بازدارندگی علیه نیروهای نیابتی ایران میفرستد تا آنها به جنگ با اسرائیل ورود نکنند

تا امروز این کشتی ها تنها چند عدد پهپاد ساخت ایران را ردگیری کرده اند و شاید یکی را هم سرنگون کرده اند ولی آنسوتر حوثی ها آزادانه در حال حمله به کشتی هایی هستند که به مقصد اسرائیل از مناطق آنها عبور میکنند و همه اینها مماشات ایالات متحده آمریکا با رژیم خامنه ای است و دگر هیچ تا جایی که صدای سناتورهای دمکرات هم بلند شده که تا این حد نرمش در برابر ملاهای حاکم بر تهران برای چیست؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: