آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 شهریور ماه 1402 = 01-09 2023

حکم شلاق برای برخی اعضای خانواده‌های کشته‌ شدگان اعتراضات

از ابتدای سال ١۴٠٢ تاکنون دست‌کم ٧٠ عضو خانواده‌های دادخواه را در شهرهای مختلف ایران بازداشت کردند. این روند در آستانه سالگرد انقلاب مهسا شتاب بیشتری به خود گرفته است. هم‌زمان چهار نفر از خانواده‌های دادخواه در سنندج به حبس و شلاق محکوم شده‌اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داد: در این بازه زمانی دست‌کم ٩ کودک زیر ۱۸ ساله و ٣١ عضو زن خانواده‌های دادخواه توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

هه‌نگاو تاکید می‌کند که برخی موارد بازداشت اعضای خانواده‌های دادخواه، به دلیل تهدیدهای نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی توسط بستگان آن‌ها رسانه‌ای نشده و آمار واقعی، بیش از موارد ثبت‌شده در مرکز ثبت آمار و اسناد این سازمان حقوق بشری است.

هم‌زمان هه‌نگاو مطلع شده است که ده‌ها تن از خانواده‌های دادخواه طی روزهای اخیر توسط نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته‌اند که در سالگرد انقلاب مهسا نباید هیچ فعالیتی داشته باشند و مردم را به حضور در خیابان‌ها دعوت کنند.

نهادهای حکومتی به این خانواده‌ها هشدار داده‌اند که از برگزاری مراسم ویژه زادروز و سالگرد جانباختن فرزندانشان خودداری کنند. در برخی موارد نیز، تلفن همراه این خانواده‌ها ضبط و حق فعالیت در فضای مجازی از آن‌ها سلب شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: