آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 21 تیر ماه 1403 = 11-07 2024

متن کامل ترجمه سخنرانی مهم شاهزاده رضا پهلوی امروز در واشنگتن

شاهزاده رضا پهلوی امروز طی یک سخنرانی مهم در «کنفرانس محافظه‌کاری ملی» در واشنگتن خواستار حمایت جامعه جهانی از مبارزه مردم ایران برای آزادی شد و گفت: «تمدن‌های بزرگ هرگز تحت سلطه باقی نمی‌مانند. ما ایرانی‌ها کشورمان را پس خواهیم گرفت. در این مبارزه همراه ما باشید، زیرا نبرد ما یکی است.

متن سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی که با عنوان «ایران؛ پایان دادن به خلافت اسلام‌گرایان و بازگشت به دولت ملی» بدین شرح است:

تمدن غرب و به ویژه ایالات متحده در معرض خطر است. من این را می گویم زیرا این دقیقاً همان چیزی است که 45 سال پیش برای کشور من رخ داد. شاید بگویید ایران محل آزمایشی بود برای آنچه مرحوم پدرم اتحاد نامقدس سرخ و سیاه – مارکسیسم رادیکال و اسلام گرایی رادیکال می نامید. این دو ایدئولوژی نه برای ایجاد، بلکه برای تخریب به هم نزدیک شدند. در واقع برای از بین بردن مفهوم ایران. همانطور که خود آیت الله خمینی در بازگشت به ایران گفت: «وطن پرست برای ما فایده ای ندارد. ما به مسلمانان نیاز داریم. اسلام با ناسیونالیسم مخالف است. زیرا ناسیونالیسم یعنی ما ملت، ملیت و نه اسلام را می خواهیم.»

او به سرعت ایدئولوژی خود را عملی کرد. مجلس شورای ملی ما شد مجلس شورای اسلامی. ارتش متعارف و ملی ما به نفع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنار گذاشته شد. نماد شیر و خورشید که قرن ها پرچم ملی ما را آراسته بود با الله اکبر جایگزین شد.

این جبهه متحد مارکسیست ها و اسلام گرایان سرزمین من را در دست گرفت، اما هرگز به تسلط بر ایران بسنده نکرد، زیرا این دو ایدئولوژی به مفهوم یک ملت، حتی کمتر از آن، به مرزها اعتقاد ندارند. در واقع جمهوری اسلامی خود را مدافع یا محدود به مرزهای «ملت» یا ملت ایران نمی‌داند، بلکه خود را به «امت» یا برادری اسلامی می‌داند.

این گسترش بسیار فراتر از خاورمیانه رفته است. هر روز تصاویری ترسناک و ترسناک از پیامدهایی که گسترش این رژیم برای اروپا و غرب به ارمغان آورده است می بینیم. از غارت دانشگاه‌هایی که زمانی مورد غبطه جهانیان بودند، تا حمایت از هسته‌های تروریستی در اروپا، تلاش برای نابودی اسرائیل، تا گسترش ردپای جنایتکارانه آن به آمریکای لاتین، این یک تصادف نیست. این استراتژی سیاسی جمهوری اسلامی است.

متأسفانه، بسیاری از رسانه های جریان اصلی و همسفرانی که برای تسلط بر طبقه تفسیری آمده اند، اغلب نادیده گرفته شده است. حتی در این هفته، ما شاهد این هستیم که ستون پنجم رژیم اسلامی، سر زشت خود را در رسانه ها بالا می کشد تا شما را متقاعد کند که رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی یک اصلاح طلب است. او چنین چیزی نیست. او چیزی نیست جز یک وفادار و نادیده به این رژیم و طرفدار ایدئولوژی رادیکال و امپریالیستی آن همانطور که علناً به دبیرکل حزب الله نوشت و تعهد رژیم را به نیابت هایش و ترور آنها در همین هفته تکرار کرد.

در واقع ظهور اسلام رادیکال در سراسر جهان را می توان مستقیماً به موفقیت انقلاب اسلامی در ایران و استقرار این رژیم غاصب و ضدایرانی تحت حمایت یک اقلیت و با سرکوب و خشونت پی برد. مشکلی که از ایران شروع شد باید در ایران تمام شود. اما این را به‌عنوان جنگی بین ایران و غرب و یا دعوت به آن اشتباه نکنید. این هیچکدام نیست.

این درگیری بین دولت‌های ملت نیست، بلکه جنگ یک ایدئولوژی رادیکال و بین‌المللی بر همه ملت‌ها، از ملت ایران گرفته تا ملت شماست.

در واقع این ملت بزرگ و تاریخ ساز ایران بود که اولین قربانی این اتحاد نامقدس و جمهوری اسلامی ناشی از آن بود. 45 سال است که ایران اسیر و هموطنانم گروگان گرفته شده اند. آنها نه توسط تحریم های آمریکا یا سیاست های غرب، بلکه توسط اسلام گرایی افراطی گروگان گرفته شده اند. اما نخبگان سیاسی غرب در واقع شریک جرم بوده اند – نه تنها در گروگان گرفتن هموطنان من، بلکه در جنایات علیه شهروندان و ملت های شما شریک جرم بوده اند. همدست اصلی آیت‌الله‌ها در راهپیمایی خشونت‌آمیزشان به سمت خلافت جهانی، ساده لوحی سیاسی آمریکا در مورد ماهیت واقعی این رژیم و گناه و ترس اروپایی‌ها از «اسلام‌هراسی» بوده است.

شما مجبور نیستید به تنهایی با این ایدئولوژی مسموم و قاتل مبارزه کنید، بلکه باید آگاه باشید که این ایدئولوژی با شما جنگ می کند.

من خبر خوبی دارم زیرا ارتشی علیه این ایدئولوژی سمی، این اتحاد نامقدس قیام می کند. آن ارتش، مردم ایران، ملت متحد ایران است. امروز من با پیامی از آن ارتش در حال ظهور، آن ملت در اسارت... آن شهروندانی که به گروگان گرفته شده اند، نزد شما می آیم.

جمهوری اسلامی ایران را ممکن است تسخیر کرده باشد اما هرگز عشق وطن ایرانیان را تحت کنترل خود درآورده است. امروز ایران – با الهام از تاریخ کهن و تمدن بزرگ ما – در تنگنای یک تجدید حیات ملی، یک بیداری مجدد ملی، یک رنسانس ملی است.

ایرانیان مردمی مغرور، قوی با تاریخ پرافتخار و پر سابقه هستند و حاضر نیستند آن را به این اتحاد نامقدس از دست بدهند. در حالی که هموطنانم در خیابان ها یا در آرامگاه کوروش کبیر شعار می دهند «می جنگیم، می میریم، ایران را پس می گیریم!»

البته کسانی هستند که در مقابل آنها ایستاده اند. منافعی در جهان وجود دارد که ترجیح می دهند رژیم اسلامی در ایران در قدرت بماند. اما من با پیامی از هموطنانم، پیامی از ملت ایران اینجا هستم. دوستان من، مردم ایران دوست دارند شما را در ایالات متحده به عنوان یک شریک ببینند.

پیام آنها این است که آنها به دنبال یک اتحاد درهم تنیده نیستند، بلکه به دنبال اتحاد ارزش های مشترک و منافع متقابل هستند، اتحادی که در خدمت منافع واقعی ملی ایران و منافع شما باشد. در واقع، ایران یکی از معدود مسائل سیاست خارجی است که در آن ایالات متحده می تواند منافع خود را با ارزش های خود هماهنگ کند.

در حالی که دیکتاتور آن با شعارهای روزانه مرگ بر آمریکا سعی در شستشوی مغزی جوانان ایران دارد. هموطنانم به خیابان می آیند و می گویند مرگ بر جمهوری اسلامی! و "دشمن ما همین جاست، وقتی می گویید آمریکاست دروغ می گویید!" وقتی رژیم پرچم های آمریکا را روی زمین می گذارد، هموطنان من از پا گذاشتن روی آن و قدم زدن یا پریدن از روی آن امتناع می کنند. و این یک پدیده جدید نیست. ایرانیان تنها مردمی در خاورمیانه هستند که در 11 سپتامبر 2001 به خیابان ها ریختند تا در کنار شما عزاداری کنند و در کنار شما بایستند.

آنها همچنان شاهد کشته شدن هموطنان خود و شما در درگیری های بی هدفی هستند که جمهوری اسلامی در خاورمیانه به راه انداخته است. و آنها راه حلی را به شما پیشنهاد می کنند تا خود را از این درگیری ها رها کنید، منطقه را مجدداً متعادل کنید و مسائل خاورمیانه را با راه حل خاورمیانه حل کنید.

زیرا در حالی که جمهوری اسلامی به دنبال گسترش خلافت رادیکال خود در سراسر منطقه است، هموطنان من این امپریالیسم را محکوم می کنند و با فریاد «نه غزه، نه لبنان، جان من فقط برای ایران است» پاسخ می دهند.

آنها از اینکه کشور زمانی درخشانشان مانند یک هدف رادیکال اداره شود خسته شده اند. آنها دولتی می خواهند که به فکر خود باشد و مانند سوریه، عراق، لبنان یا یمن، خون یا گنج را برای دخالت در جنگ های خارجی خرج نکند. آن‌ها می‌خواهند ایران را به حالت یک دولت-ملت برگردانند، همانطور که ما بیش از دو هزار سال است.

چطور ممکن است این همه اتفاق بیفتد؟ دوستان من به دنبال مداخله شما نیستیم. ما به دنبال صدقه شما نیستیم.

من اینجا نیستم که از شما برای خلاص شدن از شر جمهوری اسلامی اجازه بگیرم و نه از شما بخواهم این کار را برای ما انجام دهید.
ایران واقعی، ایران باستان و ایران که به زودی آزاد خواهد شد، به دنبال حمایت شما نیست، بلکه به دنبال مشارکت شماست. به دنبال کمک مالی شما نیست، بلکه به دنبال دوستی شماست، زیرا علایق ما به منحصر به فردترین روش ها همسو هستند.

پس دوستان من، در مقابل تهدید فزاینده این اتحاد نامقدس سرخ و سیاه، مشارکت با ملت ایران چگونه می تواند باشد؟ وقتی حاکمیت بر ملت باستانی ما به حاکمیت واقعی خود یعنی مردم ایران بازگردانده شود، چه شکلی خواهد بود؟

ایران بار دیگر لنگر صلح و ثبات در خاورمیانه خواهد بود، تا در نهایت می توانید پسران و دختران خود را از سرزمین های دور اما با عزت به خانه بیاورید.

ایران بار دیگر مرکز رونق در منطقه و پناهگاه امنی برای سرمایه گذاری خارجی خواهد بود – نه کمک های خارجی.

ایران بار دیگر متحد ایالات متحده و شریک نزدیک اسرائیل و کشورهای عربی خواهد بود و شاهد رشد پیمان ابراهیم به پیمان کوروش خواهد بود.

ایران بار دیگر موتور پیشرفت، مدافع آزادی و عدالت خواهد بود، نه گسترش دهنده وحشت و شر.

متوجه خواهید شد که من "یک بار دیگر" می گویم زیرا این چیز جدیدی نیست. این نوع روابطی است که دو ملت ما قبلا داشتند، به ویژه تحت رهبری پدر من و رئیس جمهور نیکسون.

ایران به دنبال صلح و روابط سازنده بر اساس منافع متقابل با همه ملت ها بود. ما با آمریکا و متحدان اروپایی آن دوست بودیم. اما ما همچنین با داشتن روابط پایدار و صمیمانه با اتحاد جماهیر شوروی و چین، یک سیاست خارجی متعادل را حفظ کردیم. ما هم با هند و هم با پاکستان کار کردیم. ما هم با اسرائیل و هم با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رابطه داشتیم. ایران صلح را در خاورمیانه حفظ کرد و ما می‌توانیم دوباره به این کار کمک کنیم. اما چه چیزی کم است؟

آنچه تاکنون مانع از این امر شده است، عمدتاً سیاست آمریکا در قبال ایران بوده است که با ساده لوحی روشنفکرانه بر اساس این پیش فرض نادرست هدایت می شود که شما می توانید رفتار کسانی را که به چنین ایدئولوژی رادیکالی معتقدند تغییر دهید. اما این تضاد بین دولت های ملت نیست، بلکه علیه ایدئولوژی رادیکال و مخربی است که نمی توان با آن مذاکره کرد. نمی توان با این ایدئولوژی استدلال کرد. قابل تغییر نیست. هیچ "معامله ای بهتر" وجود ندارد. باید شکست بخورد که دقیقاً همان چیزی است که هموطنان من برای آن جنگیده اند.

شاید برخی از این ها شما را خسته کند. میدانم. باید. برخی از گفتگوها از این قبیل در دهه های گذشته، رهبری سیاسی شما را به مسیر اشتباه سوق داده است. در افغانستان، زمانی که 70 درصد از پارلمان قبیله‌ای کشور پس از طالبان خواستار احیای سلطنت مشروطه ظاهرشاه بودند، زیرا مردم او را حتی در سنین پیری، نماد و منبع وحدت ملی می‌دیدند، دولت آمریکا این ملیت را انکار کرد. ادعا و این حق حاکمیتی. با تحمیل یک ساختار غیراصیل غربی بر جامعه ای با سنت ها، هنجارها و ابزارهای حکومتی خود، نتیجه فساد، هرج و مرج و فروپاشی دولت بود. این یک اشتباه ویرانگر بود که عواقب آن را امروز می بینیم.

این نه امنیت را برای آمریکا به همراه داشت و نه در دفاع از ارزش های شما موفق بود. امروز بار دیگر حملات تروریستی از قندهار راه اندازی شده و زنان بار دیگر در کابل به بردگی گرفته می شوند. زیرا اگرچه اهداف آمریکا ممکن است با نیت خوب بوده باشد، اما ناتوانی در گوش دادن به صحبت‌های افغان‌ها، آن را در مسیری به جهنم سوق داد که با همان نیت‌های خوب هموار شده بود.

تنها چند سال بعد در عراق، استکبار و جهل نخبگان سیاسی واشنگتن، منافع ملی و حاکمیت عراق را تحت سلطه منافع کوچولوها و فرقه‌ای قرار داد که نه تنها نتوانست کشور را متحد کند، بلکه آن را بیشتر تقسیم کرد. شهروندان عراقی مجبور شدند قبل از آن که خود را به عنوان شهروندان همسان ملت خود بجویند، نه به عنوان عراقی، بلکه به عنوان اعضای فرقه مذهبی، گروه قومی یا قبیله خود.

و فراموش نکنیم که همه اینها با نیروی نظامی انجام شد. بگذار خودم را روشن کنم. این اشتباه نباید در ایران تکرار شود و من طرفدار آن عده معدودی رادیکالی که ممکن است از آن دفاع کنند – ایرانی ها یا آمریکایی ها – نمی ایستم.

اما راه دیگری برای این مشارکت بین این دو ملت بزرگ ایران و آمریکا وجود دارد. راهی که مماشات اسلام گرایان رادیکال را که ایران را گروگان گرفته اند و جنگ خود را به سوی شما می برند، درست اینجا در خاک آمریکا رد می کند. مسیری که جنگ و تحمیل سازه های غیرارگانیک غربی را بر ملتی مغرور و کهن رد می کند. این راه جدید، این راه سوم، نیازمند فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی و حمایت حداکثری از مردم ایران است.

ایرانی ها به دنبال کمک نیستند. آنها نمی خواهند که شما رژیم آنها را برای آنها تغییر دهید. آنها در خیابان های شهرهای سراسر ایران برای حقوق زندگی، آزادی، جستجوی خوشبختی و برای بازپس گیری ارزشمندترین میراث خود – ملتشان، می جنگند. چیزی که آنها می خواهند این است که شما با ارسال میلیاردها دلار به قاتلان و اسیرکنندگان آنها جسارت نکنید. و بر خلاف ایجاد صلح از طریق قدرت، ایجاد هرج و مرج از طریق ضعف و مماشات.

دوستان من دعوا در دستان شماست. اما دعوای شما با ملت ایران نیست. مبارزه شما با ایدئولوژی رادیکال جمهوری اسلامی و مدافعان آن در واشنگتن است. اما شما در آن مبارزه تنها نیستید. زیرا این همان دعوای است که ایرانیان هر روز در خیابان های کشور من با هم می جنگند. در نبرد جمهوری اسلامی و ایران، هموطنانم برای پذیرش ندای تاریخ و مبارزه برای بازپس گیری ملت خود قدم بردارند. من هم همینطور. و امیدوارم شما هم به ما بپیوندید. همانطور که برک گفت:

«وقتی انسان‌های بد با هم ترکیب می‌شوند، خوب‌ها باید همراه شوند. وگرنه یکی یکی سقوط خواهند کرد.»

تنها چند روز پس از جشن گرفتن روز استقلال آمریکا با شما بودن بسیار اتفاقی است زیرا حدود 250 سال پیش، زمانی که او اعلامیه استقلال را نوشت، توماس جفرسون این کار را با الهام از ارزش‌های کوروش کبیر پادشاه ایران انجام داد. ایرانیان هرگز این پیوند را فراموش نکرده اند و امروز که نه برای خلق، بلکه برای رهایی ملت خود می جنگند، از مبارزه شما برای آزادی و عشق به وطن الهام گرفته اند. دو ملت بزرگ ما در این پیوند خاص مشترک هستند.

تمدن های بزرگ، ملت های واقعی، هرگز تحت انقیاد باقی نمی مانند. و ما ایرانی ها کشورمان را پس خواهیم گرفت. همانطور که این احتمال به واقعیت تبدیل می شود، در این مبارزه با ما باشید - نه به عنوان حامیان ما، بلکه به عنوان شرکای ما. نه به عنوان سرمایه گذاران ما، بلکه به عنوان دوستان ما. زیرا نبرد ما یکی است.

متشکرم




امیرارشادی July 10, 2024 10:26 PM

خیر مقدم ناجی ایران زمین

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهدی منشی July 11, 2024 03:47 AM

درود بر شاهزاده رضا پهلوی با این سخنان مانند همیشه روشن و درخشان از چنان پدری چنین پسری باید پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mani July 11, 2024 07:41 AM

ایران اینترنشنال نوشته است:« ناتو بر دفاع از اوکراین تاکید و از روسیه، چین، کره شمالی و جمهوری اسلامی انتقاد کرد »
باید از همواره و در حد امکان وقتی اخباری از اسلامگرایان جنایتکار حاکم بر ایران نوشته میشود از اضافه کردن نام ایران به کلمه نفرت انگیز ومتعفن جمهوری اسلامی خودداری شود کلمه (جمهوری اسلامی) بیانگر و تداعی غارت،تجاوز، کشتار،ویرانی ودیگر جنایت های هولناک توسط اسلامگرایان تبهکار است و نباید با نام زیبای ایران مکمل و تداعی شود مگر بعلتی مجبور باشیم لطفا جمهوری اسلامی = حکومت اسلامگران جنایتکار را همواره در حد امکان بدون پسوند ایران این نام پاک و زیبای سرزمین مادری ام درج کنید اگر برایتان امکان دارد زیرا مخاطبان و خوانندگان بخوبی آن را خواهند فهمید

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو July 11, 2024 08:59 PM

چه دل پرخون شاهزاده رضاپهلوی وچه دل پرخون عزاران ایرانی وطن پرست ساکنان کشورهای غربی ازسیاست کشورهای غربی درحمایت عملی برای آزادی ایران وپس گرفتن ازدیکتاتورضدمردمی ایران-مردم ایران دیگرچه بگویندوچه بکنندوچه تعدادکشته بدهند که آهای غربی هاحکومت دیکتاتوری راکه درپیمان گوادالوپ برایران حاکم وپشتبانی وحمایت کرده ایدنمی خواهیم ولی انکارکه هرکشوریکه برچسب جهانی سومی بران زده اند مردمانش درجه سومی وبی ارزش اند که باید بادیکتاتورهای جنایتگرواستبدادوچپاولگربسوزندوبسازند حمایت غربی هاازاکراین باصدهامیلیارددلارویورو وتسلیحات نظامی وغیره برای آزادکردن اکراین که انکارمردمانش باارزش ترند راببینیدولی درمانده گارماندن حکومت ضحاک راهم ببنید که حکومت بایدن وبایدن فاشیست ضدایرانی به اصطلاح درکنارمردم ایستاده است وهمزمان مشغول مذاکرات با حکومت ضحاک درعمان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار July 12, 2024 02:22 PM

امروز وقت کردم متن انگلیسی آن را گوش کنم * بی‌ شک مهمترین سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی به زبان انگلیسی بود * آنچه که باید به خارجی‌‌ها گفته شود را شاهزاده رضا پهلوی به آنها گفتند * یک سخنرانی‌ بی‌ پروا و کوبنده بود و معتقد هستم سخنرانی‌ بود که میهن دوستان و ملی‌ گرایان ایرانزمین و نسل‌های آینده می‌‌توانند آن در مدارس به بحث بگذارند *

بعنوان یک ناسیونالیست ایرانی‌ از این سخنرانی بسیار راضی‌ هستم و به شهامت ایشان افتخار کردم * سخنرانی بسیار جدی و مهمی‌ بود که پشت چپ گرا‌ها و اسلامگرایان جهان را لرزاند * و جالب اینکه این سخنرانی ایشان بین خارجی‌‌ها از شخصیت‌های مطرح گرفته تا مردم عادی دست به دست می‌‌گردد و عکس‌العمل‌ها به سود مردم ایران بسیار جالب است * آنچه که از ایران آغاز شد باید در ایران پایان یابد *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:
  2545 بازدید |






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved
Cookies on IranPressNews website
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. This includes cookies from Google and third party social media websites if you visit a page which contains embedded content from social media. Such third party cookies may track your use of our website. We and our partners also use cookies to ensure we show you advertising that is relevant to you. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies on our website. However, you can change your cookie settings at any time.