آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 مرداد ماه 1402 = 11-08 2023

به سالگرد انقلاب مهسا نزدیک می شویم؛ نگرانی بی‌سیم‌چی های خامنه‌ای

به دنبال ابراز نگرانی مقام‌های حکومتی نسبت به همزمانی «سالگرد مهسا امینی و آغاز اعتراضات زن، زندگی آزادی» با «بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس»، مکاتباتی برای «مجازی شدن فعالیت دانشگاه‌ها تا دهم مهر ماه» انجام می شود.

به گزارش رادیو فردا، موضوع «مجازی کردن فعالیت دانشگاه‌ها تا دهم مهر ماه» در حالی مطرح شده است که رئیس نهاد نمایندگی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها پیش تر هشدار داده بود که آغاز مجدد اعتراضات مردمی می‌تواند از دانشگاه‌ها باشد.

این در حالیست که با نزدیک‌ شدن سالگرد آغاز خیزش مردمی، تصاویر و مطالب مرتبط با مهسا مورد توجه مردم ایران قرار گرفته و نهادهای امنیتی رژیم خامنه ای را نگران ساخته است.

کانال «بی‌سیم‌چی مدیا»، از رسانه‌های نزدیک به دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی، در واکنش به انتشار تصاویر مهسا توسط مادرش، در مطلبی ضمن مسئله‌دار دانستن این موضوع تاکید کرد: مادر مهسا بعد از یک سال یادش افتاده عکس‌های بچه‌اش را منتشر کند!

به گزارش ایندیپندنت ‌فارسی، این ادعا در حالی طرح می‌شود که در یکسال گذشته مژگان افتخاری بارها و به مناسبت‌های متعدد تصاویر و فیلم‌های گوناگونی از دخترش مهسا را منتشر کرده است. منابع نزدیک به نهادهای امنیتی ظاهرا انتشار عکس مهسا را خطری برای تشویق جامعه به حضور مجدد خیابانی در سالگرد قتل او می‌دانند.

با توجه‌ به اینکه از ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ (سالگرد قتل مهسا امینی) تا پایان سال، در فاصله‌های کوتاه، سالگرد قتل و اعدام و همچنین تولد بسیاری از کشته‌شدگان خیزش مردمی از راه می‌رسد، حکومت اسلامی با مسئله مهار خشم انباشته جامعه مواجه است، که با سرکوب بیشتر می‌تواند به جرقه‌ای برای حضور مجدد مردم در خیابان بدل شود.



اردلان August 11, 2023 02:47 PM

با دست خالی کاری از کسی ساخته نیست
دعوت کنندگان به برگزاری سالگرد مهسا در ایران یا خواب تشریف دارند و یا خودشونو به خواب زدند
رژیم با آماده ساختن تا دویست هزار نفر از مزدوران تا دندان مسلح خود بهدف سرکوب شدید مردم شجاعی که خود را برای برگزاری چنین روزی آماده ساخته اند مقابله خواهد کرد
بنابرین شوربختانه درصورت برگزاری سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی مردم بصورت وحشیانه توسط این نیروها سرکوب خواهند شد زیرا جمعیت برگزار کننده اسلحه ای برای دفاع از خود ندارند
همچنین همزمان با سرکوب احتمالی پتانسیل موجود در جامعه نیز کاملا تخلیه خواهد شد
اما شکل گیری آغاز مرحله بعدی انقلاب مهسا نیاز به سازماندهی مناسب دارد که تحت رهبری شورای قیام در داخل ایران برنامه ریزی شده باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: