آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 فروردین ماه 1402 = 15-04 2023

روزنامه آمریکايی: طرح سپاه قدس برای گسترش آتش افروزی در منطقه

وال‌استریت ژورنال از ملاقات اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه با سران گروه‌های شبه‌نظامی سراسر منطقه خبر داد. برگزاری جلسات محرمانه فرمانده قدس با سران حماس و حزب‌الله جهت هماهنگی حملات علیه اسرائیل بوده است.

به گزارش دویچه وله، این روزنامه آمریکایی نوشت: جنگ پنهان و طولانی حکومت ایران و اسرائیل پس از ملاقات اسماعیل قاآنی با سران حماس و حزب‌الله برای آغاز موج جدیدی از حملات به اهداف اسرائیلی، وارد مرحله جدید و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش فرمانده سپاه قدس هفته گذشته با رهبران حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی فلسطین در سفارت ایران در بیروت ملاقات کرده است. هم‌زمان با این نشست شبه‌نظامیان جنوب لبنان موشک‌هایی را به سمت اسرائیل شلیک کردند که بزرگ‌ترین حمله از زمان جنگ حزب‌الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ بوده است.

قاآنی به شبه‌نظامیان فلسطینی گفته است در واکنش به حملات اسرائیل به سوریه که به کشته شدن دو عضو سپاه منجر شده به اسرائیل حمله کنند و ایران تسلیحات لازم برای این حمله‌ها را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

وال‌استریت ژورنال همچنین می‌نویسد تلاش‌های پاسدار قاآنی برای متحد کردن متحدان تهران به معنای تشدید جنگ اعلام نشده بین حکومت ایران و اسرائیل است.

ملاقات اخیر او با سران گروه‌های شبه‌نظامی نشان‌دهنده یک تهدید فزاینده برای اسرائیل و چالشی برای آمریکاست آن هم در زمانی که قدرت‌های دیگری مانند چین برای ایفای نقشی بیشتر در خاورمیانه تلاش می‌کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: