آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 دی ماه 1401 = 12-01 2023

رئیسی و بودجهٔ دروغ محور؛ به این می‌گویند دروغ ۷هزار برابری!

رئیسی امروز در یزد گفت: ملت ما اراده کرده ایستادگی کند و مقاومت کند و کشور را به پیش ببرد. دشمنان شکست خورده‌اند و رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور جریان دارد، جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست و علیرغم ۴۳ سال دشمنی مستکبران، با اراده، ایستادگی و مقاومت ملت ایران، قطار رشد و پیشرفت کشور در حال حرکت است.

این در حالیست که روزنامه داخلی شرق نوشت: در شرایطی که فقط نزدیک به‌دو ماه تا پایان سال باقی مانده، دولت لایحهٔ بودجه را خارج از تشریفات معمول و نصفه نیمه به‌ مجلس فرستاده است.

اما رئیسی از مجلسی‌ها خواست همین بودجه را که «بهترین بودجهٔ ارائه شده» است تصویب کنند. بررسی این بودجه توسط مجلس ولایت مصداق گریه کردن سر قبری است که مرده‌ای در آن نیست.

رئیسی در توصیف این بودجه آن را «عدالت محور» خواند؛ این فرصتی است که یک بار دیگر معنی «عدالت» در قاموس این حکومت دروغ روشن‌تر شود. از جملهٔ این «عدالت محوری» آن است که رئیسی وعدهٔ «افزایش متوسط یا میانگین رشد ۲۰درصد حقوق کارکنان» و «افزایش ۱۰درصدی حقوق کارکنان بازنشسته» را داده است. این وعده، به‌فرض عملی شدن، به‌معنی آن است که بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط خود رژیم قدرت خرید کارکنان ۲۴درصد و بازنشستگان ۳۴درصد نسبت به سال قبل کمتر خواهد شد. بگذریم که نرخ واقعی تورم دو برابر نرخ اعلام شدهٔ رسمی آن تخمین زده می‌شود.

اما اگر بودجهٔ رئیسی «عدالت محور» نیست، پس چی هست؟ دروغ محور! این لایحهٔ بودجه، هم کلیتش یک دروغ بزرگ است و هم اجزایش تماماً دروغ است.

برای آن‌که دریابیم عیار دروغگویی رئیسی چقدر است، خوب است یادآوری کنیم که او در تبلیغات انتخاباتی خود می‌گفت یک برنامهٔ ۷هزار صفحه‌ ای نوشته است! اما حتی ۷صفحه از این ۷هزار صفحه را هیچ‌کس تا الآن ندیده است.

آخوند مصباحی مقدم که همدست رئیسی است گفته: «از برنامه ۷هزار صفحه‌ ای ایشان بنده چیزی ندیدم؛ حتی از ایشان حضوری هم مطالبه کرده‌ام، اما ایشان چیزی به‌من ارائه نکرد» (روزنامهٔ شرق). به این می‌گویند دروغ ۷هزار برابری!



بهرام January 12, 2023 01:59 PM

در حالی که علی خامنه ای و نوچه آدمکشش ابراهیم رئیسی (MINI ME) تصمیم گرفته اند که در برابر استکبار جهانی مقاومت کنند قیمت نفت ایران را به زیر یک سوم قیمت جهانی نفت یعنی 80 دلار به پالایشگاههای چین و هند به صورت قاچاق ارسال میکنند و چینی ها و هندی ها رقصان در حال سود بردن از جیب مردم ایران هستند
ای کاش همین یک سوم هم به جیب مردم ایران میرفت ولی متأسفانه همین پول ناچیز هم به وسیله بیت رهبری به جیب ملاهای حاکم میرود
بیاد داریم که اسحاق جهانگیری در آن جلسه با سران قوه قضائیه و انتظامی و سپاه گفت که نفت را میدهیم خودتان ببرید بفروشید دیدیم که حتی یک ریالش هم به جیب مالباختگان اصلی یعنی مردم ایران نرفت ولی این پولها به جیب کسانی رفت که در جلسه حاضر بودند و امروز یا در کانادا و در جنوب فرانسه و نروژ و انگلستان شبها روی قایقهای میلیاردی خود میرقصند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: