آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 دی ماه 1401 = 30-12 2022

خبرگزاری آمریکايی: آیا ایران در آستانه یک انقلاب دیگر است..؟

سخنان اخیر پاسدار اباذری، مشاور سرکرده پاسداران خامنه‌ای در باره ریزش نیروهای حکومتی که به روشنی وضعیت بحران زده و آشفته نظام را نشان می دهد، از آثار و نتایج قیام سراسری مردم ایران طی ۳ماه و نیم گذشته است و هر روز هم که قیام ادامه پیدا می‌کند، این خون‌ریزی درونی نظام شدیدتر می‌شود و در این مورد نیز وضعیت هرگز به‌ وضعیت قبل از قیام برنمی‌گردد. کما‌ این‌که پاسدار اباذری ضمن ابراز تردید در مورد ماندگاری خود در صفوف از هم‌گسیختهٔ نظام، علت را ادامهٔ قیام بیان می‌کند و در همین رابطه می‌گوید: ما باید خودمان را برای فتنه‌های بیشتر و بزرگتر آماده کنیم...

خبرگزاری بلومبرگ امروز در مطلبی درباره اعتراضات ایران و چشم‌انداز آن در سال آینده و تاثیرپذیری منطقه خاورمیانه از آن نوشت: با ورود به سال جدید، چشمم به دو ماجرا خواهد بود که می‌تواند ژئوپلیتیک خاورمیانه را به طرز چشمگیری تغییر دهد: اعتراضات در ایران و انتخابات عمومی در ترکیه. من در اینجا روی اولی تمرکز می‌کنم و به فاصله کوتاهی در ستونی به دومی باز می‌گردم.

مهمترین سؤال در مورد اعتراضات ایران این است که آیا آنها می‌توانند به انقلابی تمام‌عیار تبدیل شوند که بتواند جمهوری اسلامی را سرنگون کند؟ برخی معتقدند که قیام از این مرحله پیشاپیش عبور کرده است: آنچه که با تظاهرات پراکنده علیه حجاب اجباری زنان آغاز شد مدت‌هاست که به فراخوان های تمام‌عیار برای سرنگونی حکومت تبدیل شده است.

حکومت ملایان، ایران را در پهنه جهانی منزوی کرده، اقتصاد آن را ضعیف کرده و مردم را هم از بسیاری چیزها محروم کرده است. جای تعجب نیست که اکثر معترضان جوان می‌خواهند کل ساختمان آن حکومت برچیده شود. آنها با وجود سرکوب شدید از جمله تجاوز جنسی، شکنجه و اعدام سر خم نکرده‌اند بلکه این رژیم است که علائم استرس نشان می‌دهد.

منحرف کردن مسیر هواپیمای مسافری به‌خاطر یک فوتبالیست حامی اعتراضات نشانه استیصال است. اگر چیزی از تاریخ انقلاب‌ها - از جمله انقلاب ایران - آموخته باشیم، این است که؛ این تغییر می‌تواند به آرامی و سپس به یکباره در مقطعی اتفاق بیفتد.



بهرام December 30, 2022 06:25 PM

یک نمونه از دزدی ها سران حکومت بچه کش علی خامنه ای باغ فاتح کرج است که در سال 57 یعنی زمانی که خمینی حکومتش را آغاز کرد با مساحت 6 میلیون و 400 هزار متر مربع یکی از سرسبزترین باغهای تنفسی شهر کرج بود امروز پس از دزدی های کلانی که از زمینهای این باغ شده و با خشک کردن درختان آن و ساخت آپارتمان داخل باغ تنها مساحتی به اندازه 100 هزار متر مربع از این باغ باقی مانده که آنهم هر قطعه قطعه شده و هر قطعه به یکی از سران نظام سپرده شده و درون هر قطعه درختان یکی یکی خشک میشوند و به چمنزار تبدیل میشوند و پس از خشک کردن چمن زمینها آماده ساخت میشوند و پس از سند زدن به صورت قطعه های 200 تا 500 متری به آپارتمان های 5 طبقه تبدیل میشوند اگر جلوی این دزدی ها گرفته نشود تا چند سال دیگر اثری از این باغ نخواهد ماند و تنها در خاطره ها به محله «باغ فاتح» میگویند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: