آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 مهر ماه 1401 = 04-10 2022

شعار دانشجویان هنر: دریدند و دریدند، شریف رو به خون کشیدند

با گذشت بیش از دو هفته از اعتراضات سراسری در ایران و سرکوب شدید معترضین بویژه در دانشگاه شریف (شب یکشنبه ۱۰ مهر) ، هنوز تنش و جو امنیتی در بسیاری از نقاط کشور حکمفرماست. حمله نیروهای امنیتی و ماموران بسیج به دانشگاه صنعتی شریف که با محاصره دانشگاه، تیراندازی، شلیک گاز اشک‌آور و بازداشت گسترده و خشونت‌آمیز ده‌ها دانشجو همراه شد، خشم و بهت بسیاری را در جامعه دانشگاهی و در میان عموم مردم برانگیخت.

در همین رابطه ویدیوهای ارسالی به بی‌بی‌سی فارسی از دانشگاه صنعتی سهند تبریز، علوم پزشکی زنجان و دانشگاه هنر در تهران نشان می‌دهد که دیروز (دوشنبه ۱۱ مهر) دانشجویان علاوه بر برگزاری تحصن و ادامه اعتصاب، شعارهایی نیز در همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌ شریف سر دادند.

دانشجویان در دانشگاه هنر شعار دادند: «دریدند و دریدند، شریف رو به خون کشیدند.»

روز گذشته نیز انجمن اسلامی دانشگاه شریف در بیانیه‌ای تند، روز یکشنبه دهم مهرماه را «روز خونین» دانشگاه و «لکه ننگ دیگری بر کارنامه حاکمیت» توصیف کرد و از همه دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها خواست به نشانه همبستگی با دانشگاه شریف کلاس‌های خود را تعطیل کنند.

در این بیانیه «شبیخون ماموران امنیتی و چماقداران لباس شخصی» با حوادث ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ و ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ مقایسه و «اقدامی کم‌نظیر در طول تاریخ دانشگاه شریف از قبل از انقلاب تا به امروز» توصیف شده است

با انتشار اخبار سرکوب و بازداشت‌های گسترده معترضان در ایران،‌ دولت کانادا شماری از فرماندهان ارشد سپاه و نهادهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی را تحریم کرد. پیش از آن ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا شامل آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک پیشنهاد تحریم‌های تازه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ارائه کردند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: