آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 3 تیر ماه 1401 = 24-06 2022

فیلم؛ بزرگترین مار پییتون فلوریدا به دام افتاد: ببینید

فعالان حیات‌وحش در فلوریدا یک ماده مار پییتون به طول ۵ متر و وزن ۱۰۰ کیلوگرم را به دام انداختند که باردار هم بود و در داخل شکمش بیش از ۱۲۰ تخم داشت.

این بزرگترین مار پییتونی است که تاکنون در فلوریدا پیدا شده. پیتون‌ها یک گونه بومی در فلوریدا نیستند. برای همین هم نزدیک به دو دهه است که این ایالت آمریکا تلاش می‌کند با کنترل جمعیت آنها از ازدیاد و تسلط آنها بر این اقلیم به عنوان یک گونه مهاجم جلوگیری کند.

این مار که از گونه پیتون برمه‌ای بود هنگامی به دام محققان افتاد که آنها از یک پییتون نر که فرستنده رادیویی به او وصل شده بود برای به دام انداختن این پایتون ماده استفاده کردند.

این مار عظیم‌الجثه پیش از تسلیم شدن حدود ۲۰ دقیقه با محققان درگیر بود و با پیچیدن به دور دست و پای آنها مقاومت می‌کرد. محققان سن او را حدود ۲۰ سال برآورد کرده‌اند. این نوع پییتون احتمالا از دهه ۹۰ میلادی وارد زیستگاه‌های فلوریدا شده است.

گمان می‌رود نخستین بار کسانی که این گونه مارها را به عنوان حیوان خانگی نگه می‌داشتند آنها را در طبیعت رها کرده باشند و یا مارها از خانه آنها فرار کرده باشند. به هر صورت، از آنجا که پییتون‌ها دشمن طبیعی در فلوریدا ندارند خیلی زود در آب و هوای شبه‌حاره‌ای جنوب شرق آمریکا جا خوش کردند به طوری که حالا از آنها به عنوان تهدیدی جدی برای حیات‌وحش و محیط زیست فلوریدا یاد می‌شود. بی بی سی




www.youtube.com/watch?v=J63JC5k-BXQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: