آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 خرداد ماه 1401 = 24-05 2022

غلات؛ طرح ناتو برای شکستن محاصره بنادر دریای سیاه

انگلیس به همراه شرکای خود در ناتو درصدد است تا برای محافظت از کشتی‌های حامل غلات مهم اوکراین، به «اودسا» در دریای سیاه کشتی جنگی اعزام کند.

اوکراین به همراه متحدان غربی، روسیه را به مسدود کردن بنادر اوکراین متهم می‌کنند و بر این باورند که این اقدامات روسیه، اخلال در صادرات این مواد غذایی مقرون به صرفه، کمبود مواد غذایی و ناآرامی سیاسی در کشورهای آفریقا، غرب آسیا و شرق آسیا را به همراه دارد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد که کشتی‌های جنگی بریتانیا احتمالاً برای محافظت از کشتی‌های حامل غلات مهم اوکراین و شکستن محاصره بنادر دریای سیاه به منطقه «اودسا» ارسال خواهد شد.

طبق این گزارش،‌ انگلیس در حال هماهنگی با متحدان ناتو خود بر روی طرحی بالقوه برای ارسال کشتی‌های جنگی به بندر «اودسا» در دریای سیاه برای اسکورت کشتی‌های صادرکننده غلات اوکراینی است.

این روزنامه انگلیسی نوشته است که طرح انگلیس و ناتو شامل پاکسازی مناطق اطراف بندر جنوبی از مین‌های روسیه است و سپس از کشتی‌های باری حامل محصولات حیاتی اوکراین در مقابل کشتی‌های جنگی روسیه حفاظت می‌کنند.

طبق آن چه در این گزارش آمده است، انگلیس و شرکای ناتو این کشور قصد دارند به دلیل حفاظت از کشتی‌های باری حامل غلات اوکراین، موشک‌های دوربردی را در دریای سیاه مستقر کنند و می‌گویند که قصد دارند تلاش‌های روسیه برای تخریب دالان‌های حفاظتی را مهار کنند.

اوکراین و روسیه با هم یک سوم گندم و جو و نیمی از روغن آفتابگردان جهان را تأمین می‌کنند و این در حالی است که روسیه بزرگترین تأمین کننده کود جهان است که هم‌اکنون قیمت آن افزایش یافته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: