آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 26 اسفند ماه 1400 = 17-03 2022

اوکراین؛ زلنسکی به آلمانی‌ها: دیوار جدید اروپا را خراب کنید

رییس جمهور اوکراین، روز پنجشنبه در سخنانی آنلاین خطاب به پارلمان آلمان با اشاره به فروپاشی دیوار برلین، از صدراعظم آلمان خواست تا دیوار بین صلح و نزاع در اروپا را خراب کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار و به صورت ویدئویی در پارلمان آلمان سخنرانی و درخواست کمک نظامی کرده است.

وی گفت: متجاوزان دارند همه چیز را نابود می کنند. نظامی و غیرنظامی را هدف قرار می دهند. در حال تخریب مدارس و بیمارستان‌های اوکراین هستند و کمک‌های بشردوستانه امکان ورود به مایوپول را ندارند.

زلنسکی در سخنرانی خود تاخیر در عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را مانعی دانست که این اتحادیه پیش روی اوکراین گذاشته است و گفت برخی تحریم‌ها و حمایت‌ها برای توقف جنگ خیلی دیر اعمال شدند.

رئیس جمهور اوکریان ضمن درخواست از آلمان برای ایفای نقش رهبری در توقف جنگ گفت: برای غلبه بر مخمصه کنونی به حمایت جهانی نیاز داریم و اروپا باید اقدامات بیشتری برای اوکراین انجام دهد.

زلنسکی در ادامه گفت: دیوار دیگری وسط اروپا وجود دارد، نه مانند دیوار برلین، بلکه دیواری بین آزادی و اسارت و تردید غرب در مورد تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا سنگ این دیوار است.

رئیس جمهور اوکریان سپس صدراعظم آلمان را مورد خطاب قرار داد و از وی خواست به ویرانی این دیوار کمک کند و از آلمان خواست برای از میان برداشتن این دیوار، نقش رهبری را بر عهده بگیرد.

سخنرانی مجازی ولودیمیر زلنسکی در بوندستاگ، به دنبال درخواست مستقیم وی از رهبران آلمان انجام می‌شود. پیش از این زلنسکی در پارلمان کانادا و آمریکا سخنرانی کرده و خواستار تحریم‌های شدید‌تر علیه کرملین شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: