آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 15 اسفند ماه 1400 = 06-03 2022

اوکراین؛ جیره بندی گندم در لبنان/آرد فقط برای تولید نان

با توقف صادرات گندم اوکراین به علت حمله روسیه به این کشور، لبنان از جیره بندی گندم و انحصار آن به تولید نان خبر داد.

با توقف صادرات گندم اوکراین به علت حمله روسیه به این کشور، لبنان از جیره بندی گندم و انحصار آن به تولید نان خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، وزیر صنایع لبنان، با انتشار توئیتی اعلام کرد که به علت ادامه بحران اوکراین و تأثیر آن بر واردات گندم در لبنان، دولت این کشور گندم را جیره‌بندی و استفاده از آن را منحصر به تولید نان کرده است.

بوشکیان گفت که تا زمانی که بتوان منبع تازه‌ای برای واردات گندم پیدا کرد، همه گندم کشور صرفا برای تولید نان استفاده خواهد شد و افزود که این بحران منحصر به لبنان نیست بلکه در همه دنیا پیش آمده است.

روز جمعه نخست‌وزیر لبنان خواستار اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بحران غذایی در لبنان شد.

از سوی دیگر اتحادیه تأمین‌کنندگان آرد لبنان اعلام کرد که این اتحادیه با وزرای اقتصاد و صنایع و کشاورزی به توافق رسیده که آرد موجود در کشور فقط برای تولید نان اختصاص پیدا کند.

هفته گذشته، «امین سلام»، وزیر اقتصاد لبنان، خبر داد که این کشور فقط به اندازه مصرف یک ماه گندم دارد و افزود که لبنان در پی امضای قرارداد برای خرید گندم است.

او گفت که لبنان 60 درصد گندم مورد نیاز خود را از اوکراین وارد می‌کند و هم‌اکنون در حال مذاکره با کشورهای دیگر از جمله امریکا و هند و فرانسه در این باره است.

انفجار بندر بیروت در سال 2020 باعث شد که لبنان بزرگ‌ترین سوله گندم خود را از دست بدهد و به خرید محموله‌های کوچک گندم در حد مصرف دو ماهه مجبور شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: