آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 21 بهمن ماه 1400 = 10-02 2022

واکنش تند پنتاگون به سیاست "میدان و دیپلماسی" رئیسی

روزنماه دولتی "ایران" در باره نمایش موشک "خیبرشکن" سپاه پاسداران نوشت: میدان و دیپلماسی پا به پای یکدیگر پیش می‌روند. اکنون که امریکایی‌ها تلاش دارند تا با تعیین ضرب‌الاجل‌های بی‌معنا عقب‌نشینی از رفع کامل و مؤثر تحریم‌ها را در سایه ادعای کمبود وقت به کشورمان تحمیل کنند بار دیگر با رونمایی از موشک راهبردی و معنادار «خیبرشکن» همزمان با مذاکرات پیچیده وین دست متحد و قدرتمند ایران در عرصه بین‌الملل را به نمایش گذاشته است.

این موشک به یاد یکی جنگ‌های مهم مسلمانان با یهودیان در زمان پیغمبر نامگذاری شده که به پیروزی مسلمانان و تصرف قلعه‌ یا خیبر یهودیان منجر شد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سئوالی در مورد آزمایش موشک جدید سپاه پاسداران گفته است: ما فعالیت‌های بدخواهانه" ایران را "بسیار بیشتر از ارسال پیام هشدار تلقی می‌کنیم.

وی گفته است: رژیم ایران در حال پیشبرد یک برنامه موشکی بالستیکی است که برای اهداف تهاجمی و وارد کردن صدمات و آسیب‌های بالقوه مرگبار به سایر کشورها، ملل و متحدان و شرکای ما مردمان دیگر و متحدان و شرکای ما طراحی شده است.

جان کربی گفته است که دولت آمریکا برنامه موشکی ایران را یک تهدید جدی علیه امنیت ملی ایالات متحده و متحدان خود در منطقه می‌داند و افزوده است که حکومت ایران در صدد بی‌ثبات کردن منطقه بوده و از گروه‌های تروریستی در سراسر منطقه حمایت و در کشتیرانی آزاد اخلال می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که ما به طور مستمر شاهد گسترش برنامه موشکی بالستیکی ایران بوده و به شدت از تهدیدات منطقه‌ای ناشی از این برنامه آگاه هستیم.




اردلان February 10, 2022 11:06 AM

این نمایشات مسخره توخالی رژیم، آزمایش موشک خیبر شکن و بزرگنمایی آن توسط دمکراتها بیشتر به بازی موش و گربه شباهت دارد تا واقعیت
چراکه مانور آزمایش موشک خیبر شکن تنها به هدف فروش تسلیحات سنگین و لجستیکی مربوط به شرکتهای اسلحه سازی آمریکا و اروپایی بوده
در واقع کشورهای عرب حاشیه خلیج پارس بهمراه عربستان از روی ترس فزاینده چاره ای جز باز کردن سرکیسه هایشان ندارند زیرا کسب و کار برای خود هزینه دارد واینک نوبت به سرازیر ساختن دلارهای نفتی در جیب شرکتهای اسلحه سازی ست که درشرف ورشکستگی قرار گرفته اند وباید از راهی و مکانی منابع مالی برای آنان تامین شود
در حال حاضر سپاه پاسداران بخوبی توانسته به نحوچشمگیر با اینگونه عملیات و باایجاد وحشت دردل حاکمان و دست اندرکاران کشورهای عرب منطقه تنور خرید تسلیحات را برای آمریکا و دیگر قدرتهای جهانی گرم کرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: