آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 آذر ماه 1400 = 15-12 2021

امتیاز ویژه دولت رئیسی برای باندهای مافیايی سپاه پاسداران

سایت اقتصاد 24 نوشت: دولت همچنان به اعطای امتیازات ویژه برای بدهکاران بزرگ بانکی ادامه می‌دهد، درحالیکه مدت‌ها است تعطیلی‌های کارخانجات به علت شیوع کرونا لغو شده و کارگران طبق شرایط پیشین در محیط کار خود حاضر می‌شوند و طی این مدت به علت تورم بالا محصولات خود را با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسند. مشاغلی که مشمول این امتیاز ویژه شده‌اند که در این روز‌ها هیچگونه فشاری از لحاظ شیوع کرونا نداشته‌اند. در همین مدت برخی بنگاه‌های اقتصادی زیانده توانستند از طریق حضور در بورس موقیعت خود را بهبود بخشیده و حتی به سودهی برسند. بنگاه‌هایی با درآمد دلاری که به علت کاهش ارزش پول ملی درآمد بالایی کسب کردند. اکنون مشخص نیست بر چه اساسی این دست تسهیلات ویژه برای عده‌ای خواص ادامه داشته است.

اگرچه مشخص نیست این افراد با چه بهانه‌ای این منابع عظیم بانکی را در اختیار گرفتند، اما برخی آمار و ارقام خیلی از واقعیت‌های این روز‌ها را مشخص می‌کند. اخیراً یکی از رسانه‌ها از آگهی فروش پنت هاوس‌های ۴۵۰ میلیاردی در خیابان فرشته پرده برداشته است. این دست تخصیص منابع بانکی کشور مشتی نمونه خروار است که نشان می‌دهد صاحبان این دست زندگی‌های لاکچری چه افرادی هستند.

در عین حال که منافع بسیاری نصیب این دست وام گیرندگان از شبکه بانکی شده است، ارزش پول سپرده‌گذاران بانکی در نزد بانک‌ها کاهش یافته و سود‌های ۱۸ درصدی و ۲۰ درصدی در مقابل تورم بالا در این سال‌ها ارزش چندانی نداشته است. دولت‌ها تاکنون از انتشار نام بدهکاران بانکی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان سر باز زده‌اند، اگرچه در آبان ماه امسال احسان خاندوزی خبر از انتشار اسامی بدهکاران بانکی داده است، اما مشخص نیست واقعاً این وعده عملی خواهد شد یا نه. در مقابل تمدید مهلت بازپرداخت بدهکاران بانکی که تحت عنوان هزینه تقویت تولید اخذ شده امتیازی ویژه به همین دست بدهکاران بانکی خواهد بود. آنهم در شرایطی که شیرازه‌های معیشت دهک‌های پایین درآمدی به علت هزینه‌های بالا از هم گسیخته می‌شود.



حقیقتگو December 15, 2021 07:17 PM

بدون شک وشبهی اگرصاحب ساختمانی ستون های ساختمانش را بردوش های جمعی ازافراد استوارمیکرد مسلم بود هرانچه این افراد طلب میکردند می بایست بپردازد وگرنه ساختنانش ریزش میکرد حکومت تازی که ستون های حکومتی اش بردوش سپاه وبسیج ومزدوران وجنایتگران وچپاولگران استوارکرد وصاحب ساختنمان حکومت تازی که خامنه ای باشد باید بدون وقفه کلان میلیاردها ازگنیجینه مالی حکومتش که ازمردم ایران ربوده است بدون وقفه وپرسشی تقدیم این اقشارکند که نگذارد ستون های حکومتی اش متزلزل ودرهم شکسته شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: