آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 19 آبان ماه 1400 = 10-11 2021

برجام؛ ادامه موش و گربه بازي رژيم و هشدار اسرائیل

معاون وزارت خارجه رئیسی، درخواست فرانسه برای ادامه مذاکرات برجام از نقطه متوقف شده در مذاکرات وین را رد کرده است.

وزیر خارجه فرانسه دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرده بود که مذاکرات احیای برجام باید از نقطه قبلی خود (در ۲۰ ژوئن) آغاز شود.

اما باقری کنی در واکنش به این اظهارات امروز به ایرنا گفته است: موضوع اصلی که الان پیش رو داریم پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از توافق برجام است که آن پیامدها فقط منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی وضع شده است.

دولت رئیسی گفته که موافق آغاز مذاکرات است اما این مذاکرات از نقطه‌ای که پایان یافته آغاز نخواهد شد بلکه جمهوری اسلامی طرح دیگری برای ارائه دارد.

این در حالیست که قدرت‌های جهانی از جمله روسیه با شروع مذاکره از نقطه آغاز مخالفت کرده‌اند.

در همین حال رژیم ایران به فعالیت های اتمی خود ادامه می دهد و از سوی دیگر فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل نیز واضع خود را درباره حکومت ایران تندتر کردند. بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور، هشدار داد: اگر جنگی در منطقه رخ دهد، اسرائیل عملیات‌هایی انجام خواهد داد که «تاکنون دیده نشده است.

بنی گانتز گفت: با وجودی که اسراییل "به طور مداوم برای جلوگیری از جنگ کار می کند"، اما اگر جنگی رخ دهد، "ما آماده خواهیم بود تا با انجام عملیاتی را که در گذشته ندیده بودیم و با وسایلی که در گذشته نداشتیم، به قلب ترور و توانایی های آنها ضربه بزنیم.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت "تایمز اسراییل"، "بنی گانتز" وزیر دفاع اسراییل در مراسم افتتاح کارخانه جدید شرکت تسلیحاتی "رافائل" ادر سخنانی متعهد شد که اسراییل اجازه نخواهد داد تسلیحات پیشرفته به نیروهای نیابتی منطقه ای رژیم ایران برسد.

همزمان ژنرال "آویو کوخاوی" رییس ستاد ارتش اسراییل در این باره به کمیته امور خارجه و دفاع "کنست" (پارلمان اسراییل) گفت که ارتش در حال تسریع برنامه ریزی عملیاتی و آمادگی خود برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران است.

او افزود: خوشبختانه، بودجه ای که هفته گذشته تصویب شد، امکان مقابله با انواع تهدیدها را فراهم می کند.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: