آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 شهریور ماه 1400 = 16-09 2021

اکثر آلمانی‌ها معتقدند دوران طلایی آنها به پایان رسیده است

نتاج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اکثر شهروندان آلمانی معتقدند که دوران طلایی کشورشان به سر رسیده است و این تردیدهایی را درباره نقش آتی آلمان به عنوان رهبر دوفاکتوی اروپا در آستانه خروج آنگلا مرکل نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، تحقیقات شورای روابط خارجی اروپا نشان می‌دهد ۵۲ درصد از آلمانی‌ها نسبت به آینده بدبین هستند و معتقدند بهترین‌ها از سر بزرگترین اقتصاد اروپا گذشته است.

به طور کلی در سراسر این بلوک، پاسخ‌دهندگان به شکل مشابهی تردید دارند. بیش از یک سوم گفتند که عصر طلایی آلمان گذشته است و تنها ۱۰ درصد باور دارند که این دوره هنوز نیامده است.

طبق گزارش این اندیشکده تحت عنوان فراتر از مرکلیسم، حمایت پایدار از آنگلا مرکل، صدراعظم در حال کناره‌گیری آلمان در سراسر این بلوک دیده می‌شود و حمایت اروپایی‌ها از او در جایگاه بالاتری نسبت به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه قرار دارد که به عنوان نامزد فرضی برای ریاست اتحادیه اروپا در آینده در نظر گرفته می‌شود.

بسیاری از شهروندان اروپایی (۳۶ درصد) به آلمان برای دفاع از منافع اقتصادی و مالی خودشان اعتماد کردند، به‌رغم سایه طولانی برنامه ریاضت اقتصادی مرکل که در پی بحران مالی با کمک او ارائه شد.

با این حال، حمایت از رهبری آلمان در زمینه مسائل ژئوپلیتیک ضعیف بود و تنها یک تن از هر پنج شرکت‌کننده در نظرسنجی معتقد بود که این تشکل می‌تواند رهبری اتحادیه را در روابط با روسیه بر عهده بگیرد و تنها ۱۷ درصد از آنها در مورد روابط اتحادیه اروپا با چین چنین می‌گویند.

در این گزارش آمده است: این یافته‌ها نشان می‌دهند در حالی که آنگلا مرکل موقعیت آلمان را به عنوان یک قدرت بزرگ اروپایی تثبیت کرده است، سنگ بنای میراث او شامل بی‌طرفی و ایجاد اجماع، برای دفاع از وحدت اتحادیه اروپا و جایگاه آن در جهان در سال‌های آتی کافی نخواهد بود.

آلمانی‌ها در ۲۶ سپتامبر برای انتخاب یک پارلمان جدید و تعیین جانشین مرکل که از سال ۲۰۰۵ صدراعظم است، به پای صندوق‌های رای می‌روند.

حزب مرکل تحت عنوان اتحادیه دموکراتیک مسیحی، در نظرسنجی‌ها پس از شریک ائتلافی چپ‌میانه خود موسوم به حزب سوسیال دموکرات قرار دارد. وزیر دارایی مرکل از حزب سوسیال دموکرات که آقای اولاف شولتس است، احتمالا صدراعظم بعدی شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: