آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 شهریور ماه 1400 = 14-09 2021

بمب خامنه‌ای؛ مؤسسه بین‌المللی زنگ خطر را به صدا درآورد

مؤسسه علم و امنیت بین‌المللی: فاصله رژیم ایران با توان ساخت بمب اتم بسیار کم شده است

تجزیه و تحلیل آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که در وضعیت فعلی، «در بدترین حالت»، رژیم ایران می‌تواند ظرف یک ماه، به اورانیوم غنی‌شده در سطح لازم برای ساخت سلاح دست پیدا کند.

این تجزیه و تحلیل که با ارائه جزئیاتی زیاد، از سوی «مؤسسه علم و امنیت بین‌المللی» در واشینگتن انجام شده می‌افزاید که رژیم ایران می‌تواند دومین مقدار قابل توجه اورانیوم تسلیحاتی را در کمتر از سه ماه پس از مرحله اول و سومین مقدار قابل توجه را در کمتر از پنج ماه تولید کند.

بر اساس گزارش «مؤسسه علم و امنیت بین‌المللی» ، تا ۳۰ اوت امسال، رژیم ایران ۱۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد ذخیره کرده است و مؤسسه یادشده تخمین می‌زند که برای یک انفجار هسته‌ای، ۴۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد کافی باشد.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم ایران با نصب آبشار دیگری از سانتریفیوژهای پیشرفته برای غنی‌سازی اورانیوم به میزان ۶۰ درصد در حال کاهش فاصله زمانی لازم برای دست‌یابی سریع به بمب اتم است.

«مؤسسه علم و امنیت بین‌المللی» به طور کل به این نتیجه رسیده است که حکومت ایران به سرعت در حال پیشرفت در فعالیت‌های هسته‌ای و تشدید اقدامات خود برای محدود کردن نظارت آژانس بر برنامه هسته‌ای خود است.

این تجزیه و تحلیل می‌افزاید که در همین حال، توان بازرسان آژانس برای تشخیص میزان اختصاص دارایی‌های رژیم ایران به تأسیسات اعلام‌نشده هسته‌ای‌اش رو به کاهش داشته است.

به گزارش رادیو فردا، تحلیلگران این مؤسسه با بررسی تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نتیجه رسیده‌اند که آژانس در ارتباط با برنامه اتمی رژیم ایران زنگ خطر را برای جامعه بین‌المللی به صدا درآورده است.

تحلیلگر رادیو پیام اسرائیل نیز با اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس امرژی اتمی به تهران، با بیان اینکه رژیم ایران دوباره رهبران دنیا را فریب داد، گفت: ترفندهای حکومت ایران، تایید کننده همان ارزیابی مقامات اسرائیلی است که می گویند رژیم تهران به وقت کشی دست می زند و زمان را همچنان کش می دهد، تا بدون نظارت بین المللی، فعالیت های اتمی خود را با شتاب بیشتری دنبال کند و شاید فردا، دنیا را در برابر یک کار انجام شده قرار دهد و آنگاه راهی بجز واکنش نظامی باقی نخواهد ماند.



حقیقتگو September 14, 2021 08:34 PM

واقعیت چیست وچرا به چه دلیل غربی ها با حکومت عبابردوشان طالبان شیعه وخامنه ای ضدایرانی چنین محترمانه روفتارکرده و میکنند و به بطورهدفمند وقت لازم را برای ساخت بمبی اتمی دراختیارش می گذارند؟ امریکا تاسیسات اتمی صدام حسین درعراق وهمچنین تاسیسات اتمی حکومت قذافی درلیبی را بمباران کرد هرچند که هردو تاسیسات اتمی فقط ساختمان هائی تحت عنوان تاسیسات اتمی بودند ونه سانتریفیوژی درآنها نصب شده بود ونه حتی مواد لازمه اورانیومی درآنها وجود داشت وفقط به ظن وحدس که مبدا درآینده به غنی کردن اورانیوم بپردازند! چرا بایدن وشرکاء اروپائی اش به عمد دربهبوحه مذاکرات اتمی با حکومت آخوندی بهران افغانستان را برای کمک به بمب اتم سازی خامنه ای رقم می زنند؟ مانع شدن درساخت بمب اتمی خامنه ای مهمتربوده است ؟ و یا برپائی حکومت طالبان درافغانستان وبی ثبات کردن کل منطقه؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: