آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 آبان ماه 1398 = 28-10 2019

ایجاد اشتغال؛ ایران از بدترین حکومت های جهان

بانک جهانی: ایران در ایجاد اشتغال برای شهروندان، از بدترین حکومت های جهان است

بانک جهانی اعلام کرد ایران در زمینه سهولت کسب و کار در رتبه یکصد و بیست و هفتمین کشور جهان است .

بانک جهانی در گزارشی نوشت : نیوزیلند با جمعیتی نزدیک به پنج میلیون نفر با دارا بودن امتیاز ۸/۸۶ (از ۱۰۰) بهترین کشور دنیا در زمینه سهولت کسب و کار است .جمعیت نیوزیلند و اقتصاد آن عمدتا متکی بر صادرات محصولات کشاورزی و دامی است.

سنگاپور، هنگ کنگ، چین، دانمارک و کره جنوبی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این گزارش آمده است : ایران با یک پله صعود نسبت به سال گذشته با ۵/۵۸ امتیاز در رتبه ۱۲۷و افغانستان در جایگاه ۱۷۳ قرار گرفته‌اند.

این گزارش سالیانه بانک جهانی اقتصاد کشورها رابر اساس دوازده معیار ارزیابی کرده است ؛راه‌اندازی کسب وکار، کسب مجوز ساخت، ثبت ملک، اخذ اعتبار (از بانک‌ها و موسسات مالی)، حمایت از سرمایه‌گذاران خرد، مالیات، تجارت خارجی، استخدام کارمند، پیمانکاری با دولت، ورشکستگی و اجرای قراردادها.

بر اساس این گزارش، کشورهای دارای امتیاز بالا، عمدتا تجارت الکترونیک می‌کنند و پرداخت‌های مالیاتی و نقل و انتقالات ملکی را آنلاین انجام می‌دهند.

صندوق بین المللی پول نیز که یکی از مهمترین نهادهای مالی جهان است نیز، در آخرین گزارش خود ارزیابی کرده است که در سال میلادی جاری، ایران نه تنها از نظر بالا بردن سطح رفاه شهروندان، کوچکترین دستاوردی نخواهد داشت، بلکه رشد اقتصادی کشور نیز حدود ده درصد منفی خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: