آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 مهر ماه 1397 = 28-09 2018

خامنه ای مسئول تحریم ورزش ایران هم هست

خامنه ای برای ورزشکاران ایرانی مانعی بزرگ در برابر شرکت و موفقیت آنها در بازی‌های جهانی است. خامنه ای نه تنها اقتصاد را نابود کرده بلکه ورزش ایران را هم در آستانه تحریم قرار داده است

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، رهبر حکومت اسلامی ایران نه تنها در اقتصاد و سیاست فرمان می‌دهد و اظهار نظر می‌کند در ورزش نیز صاحب‌نظر شده و نظر می‌دهد که ممکن است به محرومیت ایران در مسابقات جهانی بیانجامد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با گروهی از ورزشکارانی که با مدال از مسابقات آسیایی بازگشتند بر سیاستی تاکید کرد که به گفته کارشناسان ورزشی می‌تواند به بهای محرومیت ورزش ایران در تمام رشته ها در مسابقات جهانی منجر شود.

در حقیقت علی خامنه ای برای ورزشکاران ایرانی مانعی بزرگ در برابر شرکت و موفقیت آنها در بازی‌های جهانی می‌باشد.

زیرا او بر سیاست خودداری از مسابقه ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسراییلی پافشاری می‌کند خامنه ای در دیدار خود با ورزشکاران گفت تسلیم تهدید ها و هنجارهای غلط و تحمیلی نشوید و تاکید کرد که رقابت با ورزشکاران اسرائیلی نه تنها مایه افتخار نیست بلکه خاضع و خاشع شدن در مقابل هنجارهای استکبار است.

علی خامنه ای که با رهنمودهای اقتصادی ارزش پول کشور را بیش از ۱۴۰ درصد کمتر از پیش کرده حالا در مورد ورزش هم توصیه می‌کند که در مقابل اخطارهای کمیته المپیک بی‌توجه باشند.

زمستان گذشته و بعد از رسوایی باخت علیرضا کریمی قهرمان کشتی ایران و حریف روس خود برای این که با کشتی گیر اسرائیلی رو در رو نشود گروهی از مسئولان و چهره‌های بنام کشتی ایران از خامنه‌ای خواستند که برای حل این مشکل که به خاطر خودداری ورزشکاران ایرانی از مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی پیش آمده شخصا وارد عمل شود.

حتی رئیس فدراسیون کشتی استعفا کرد و گفت دیگر در این شرایط امکان شرکت ما در مسابقات جهانی نیست و احتمال محرومیت همیشگی ما وجود دارد و در فضای مدیریتی ورزش دنیا دیگر نمی شود با این باخت های مصلحتی امیدوار شد.

حال رهبر جمهوری اسلامی مانند دیگر مسائل مملکتی که اظهار نظر می کند و نتیجه اش وضع فعلی مملکت است با تأکید بر همان سیاست همیشگی خود مدعی شده است که مخالفان سیاست مورد پسند او در عرصه ورزش نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

آیا فدراسیون کشتی ایران که بعد از رو شدن باخت عمدی علی کریمی توانست با هزار ترفند محرومیت او را تنها به شش ماه تقلیل دهد برای موارد بعدی هم می تواند ورزشکاران ایرانی را از خطر محروم شدن نجات دهد؟

ایرج ادیب زاده گزارشگر و مفسر ورزشی از فرانسه در این مورد می‌گوید خطری که در حال حاضر کل ورزش ایران را تهدید می‌کند این است که کمیته بین‌المللی المپیک این مسئله را جدی می‌گیرد یعنی اخطار کرده که اگر ایران یک بار دیگر این بازی‌ها را دربیاورد کل ورزش ایران را معلق می کند و نه فقط کشتی گیران ایرانی را.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: