آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 آبان ماه 1395 = 17-11 2016

نامه خانواده مهدی کروبی به زندانی اعتصابی

نگام، حقوق بشر – خانواده مهدی کروبی در پیامی از علی شریعتی زندانی سبز محبوس در زندان اوین خواستند که به اعتصاب غذای خشک خود پایان دهد.

به گزارش سحام، علی شریعتی، زندانی سبز حامی دولت که از دهم آبان ماه در اعتراض به بازداشت مجدد خود دست به اعتصاب غذا زده و از هفته پیش نیز وارد اعتصاب خشک شده است در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

متن پیام خانواده مهدی کروبی خطاب به علی شریعتی به شرح زیر است:

برادر گرامی، آقای علی شریعتی

این روزها بسیاری از یاران و دلسوزان اصیل کشور همچون شما به ناحق دربند و ظلم بدخواهان گرفتار شدند و گاه برای نشان دادن ظلم رفته بر خود چاره ایی جز اعتصاب غذا نمی بینند.

اما نیک می دانید و می دانیم که احیای حقوق و آزادی های به محاق رفته این ملت از سوی تمامیت خواهان نیازمند مقاومت، صبر و شکیبایی ست. مردم شریف و قدردان ایران می دانند که در این راه ارزشمند و خطیر شما با استعانت از ایزد یکتا قدم های ارزشمندی در جهت اصلاح برداشتید و شجاعانه ثابت قدم ماندید.

آینده این سرزمین بدون تردید نیازمند آزاد مردانی همچون شماست لذا خاضعانه از شما می خواهیم در کنار استقامت و پایداری تان در این راه مصلحانه به جهت حفظ سلامتی تان به اعتصاب غذای خود خاتمه دهید. امیداوریم هرچه زودتر با شکستن اعتصاب عذای تان خانواده محترم، دوستان و دیگر عزیزان تان را از نگرانی خارج سازید.

“خانواده مهدی کروبی”


علی شریعتی، زندانی سیاسی سبز حامی دولت، در یادداشتی کوتاه، در پاسخ به درخواست‌‌ها برای پایان دادن به اعتصاب غذابه دلیل شرایط بحرانی در هشتمین روز اعتصاب غذای خشک، اعتصاب خود را به اعتصاب تر تبدیل کرد.

متن یادداشت علی شریعتی که برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

اشتیاقیست برای من مرگ با عزت را در همان حال که امیدی شعف آمیز به عشق و زندگی دارم و فراری ام از زندگ در ذلت همانگونه که در زندگی ام آموخته ام.

شب گذشته با ربایش اینجانب توسط ماموران زندان اوین تحت شدید ترین تدابیر امنیتی و انتقال اجباری به بیمارستان طالقانی علی‌رغم قول مرخصی استعلاجی به لطف خدا با حضور به موقع خانواده مانع از تزریق سرم ناخواسته به دستور و برنامه ریزی دادستانی شدیم، امروز اما در حالیکه در حبس غیرقانونی در بیمارستان طالقانی به سر میبرم در پاسخ به محبت خواهران عزیزم خانم‌ها کوکب و زهرا و نرگس موسوی خامنه (دختران میر محصورمان)، خانواده محترم شیخ صبور مهدی کروبی، مادر بزرگوارم سرکار خانم فهیمی، خانواده بزرگوار آیت‌الله منتظری، خانواده معزز میرمحمود موسوی و دوستان همبند، بستگان و جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی، هنرمندان، شاعران و سایر سروران در محل حبس بیمارستانی با سپری نمودن مراحل درمانی، ضایعات کلیوی، قلبی و متابولیک، اعتصاب غذای خود را از خشک به تر تبدیل نموده و تا رسیدن به مطالبات مطروحه خود و نقض حکم نا عادلانه ادامه خواهم داد تا حسن نیت خود را نیز با ارائه فرصت بیشتر به مسئولان قضایی برای انجام وظایف مغفول مانده شان نشان داده باشم.

علی شریعتی محبوس اجباری در بیمارستان طالقانی



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: