آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 آبان ماه 1395 = 31-10 2016

ثبت روزانه ۶۵ نزاع در استان مازندران

خبرگزاری هرانا ـ ۱۲ هزار و ۲۲۷ پرونده نزاع، ۶ ماه نخست امسال در استان مازندران ثبت شد. بر این اساس روزانه ۶۵ نزاع در این استان رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: “این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد کاهش داشت”.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸ هزار ۲۵۰ نفر مرد و مابقی زن هستند، گفت: “بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با ۲هزار۳۹۳، بابل باهزار و ۵۱۶، آمل با هزار و ۲۶۰ نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهایفریدونکنار با ۱۸۹ و سوادکوه با ۲۳۲ نفر ثبت شده است”.

عباسی با بیان اینکه مرداد ماه با دو هزار ۲۱۹ نزاع بیشترین و اردیبهشت با هزار و ۷۲۶ مورد کمترین نزاع ثبت شده را داشت، افزود: “بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود”.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: “میتوان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با گفتگو و تفاهم مشکلات فی مابین را حل و فصل کنند”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: