آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 اسفند ماه 1394 = 25-02 2016

دست داشتن روسیه در سقوط هواپیمای...

شناسایی شماری از سربازان روس در ارتباط با سقوط هواپیمای مالزیایی

یک تیم تحقیق در انگلیس می‌گوید که شماری از سربازان ارتش روسیه را که احتمالا در ساقط کردن هواپیمای مالزیایی دست داشته‌اند، شناسایی کرده است.

به گزارش ایسنا، تیم موسوم به بلینگکت خدمه گردان دوم تیپ ۵۳ پدافند موشکی روسیه را به فاجعه سقوط آن هواپیما در روز ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۱۴ در شرق اوکراین مرتبط می‌داند.

سال گذشته گزارشی رسمی در هلند حاکی بود که هواپیما هدف اصابت یک موشک بوک ساخت روسیه قرار گرفت. غرب و اوکراین می‌گویند که شورشیان هوادار روسیه پرواز ام اچ ۱۷ را ساقط کردند، اما مسکو نیروهای اوکراین را مقصر شناخته است. کلیه ۲۹۸ سرنشین آن بوئینگ ۷۷۷ که از آمستردام به کوالالامپور می‌رفت، کشته شدند و اکثر قربانیان هلندی بودند.

تیم بلینگکت گزارش ۱۱۵ صفحه‌ای خود تحت عنوان "ام اچ ۱۷ - مظنونان و شاهدان بالقوه از تیپ ۵۳ ام پدافند موشکی هوایی" را روز سه‌شنبه منتشر کرد.

مسئولان این تحقیق می‌گویند که از منابع آزاد - مثل رسانه‌های اجتماعی و مجمع‌ها - برای شناسایی ده‌ها سرباز و افسر روس که در شهر کورسک مستقر بودند و از سقوط هواپیما در اصابت موشک اطلاعاتی داشتند یا در آن دست داشتند، استفاده کرده است.

بلینگکت می‌گوید که با تحلیل و قیاس داده‌ها نتیجه‌گیری کرده است که احتمال زیادی دارد که خدمه گردان دوم تیپ ۵۳ پدافند هوایی از روسیه به شرق اوکراین اعزام شده بودند.

این گروه شماری از سربازان را فقط با اسم کوچک و نام اختصاری معرفی می‌کند و همچنین می‌گوید که فرمانده گردان دوم دیمیتری تی بوده است. با این حال این گروه اسم کامل رئیس کل این گردان را سرگئی موچاکیف معرفی می‌کند.

براساس این گزارش "تصمیم برای اعزام تجهیزات نظامی به مرز روسیه و اوکراین و به داخل اوکراین در سطحی حتی بالاتر - در سطح وزارت دفاع روسیه - گرفته شد."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: