آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 آذر ماه 1394 = 16-12 2015

آزمایش موشکی در ایران؛ تند شدن لحن آمریکا

یک تیم ناظران سازمان ملل می‌گوید که رژیم ایران با انجام آزمایش موشکی ماه اکتبر گذشته قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است.

گفته می‌شود که این موشک توان حمل کلاهک هسته‌ای دارد. در پی این گزارش کنگره آمریکا خواستار تصویب تحریم‌های بیش‌تر علیه رژیم ایران شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز٬ جاش ارنست٬ سخنگوی کاخ سفید٬ در همین ارتباط اعلام کرد که احتمال تحریم‌های بیش‌تر علیه رژیم ایران وجود دارد

بر اساس این گزارش٬ تیم ناظران نوعی از موشک بالستیک را که بتواند دست کم ۵۰۰ کیلوگرم بار را تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری ببرد از انواع موشک‌های با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای می‌داند.

این گروه اعتقاد دارد که موشک "عماد" می‌تواند دست کم هزار کیلوگرم بار را تا فاصله هزار کیلومتری جابه‌جا کند. همچنین بر اساس این گزارش٬ رژیم ایران در پرتاب موشک "عماد" از فن‌آوری موشک‌های بالستیک استفاده کرده است.

تیم ناظران پس از آن این گزارش را تهیه کرد که آمریکا٬ بریتانیا٬ فرانسه و آلمان در ماه اکتبر از کمیته تحریم‌های سازمان ملل متحد خواستند تا در پاسخ به آزمایش موشک "عماد" اقدام لازم را انجام دهد.

این نامه از سوی آمریکا به نمایندگی از سه کشور دیگر به شورای امنیت ارسال شد و در آن تصریح شد که موشک عماد "از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردار است."

به گزارش دویچه وله، سامانتا پاور٬ سفیر آمریکا در سازمان ملل برخی از اعضای شورای امنیت را٬ بی‌آنکه نام‌شان را ذکر کند٬ متهم کرد که از اقدام علیه رژیم ایران در رابطه با نقض تحریم‌ها خودداری می‌کنند.

پاور گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد "نمی‌تواند به رژیم ایران اجازه دهد که این برداشت را داشته باشد که در مصونیت کامل از مجازات می‌تواند قطعنامه‌ها را نقض کند."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: