آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 آذر ماه 1394 = 09-12 2015

تصویب تحریم غیرمستقیم علیه رژیم ایران

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به طرحی جنجالی رأی دادند که هدف از آن محدود کردن ورود افرادی است که اخیرا به ایران، عراق، سوریه یا سودان سفر کرده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این طرح با 407 رأی مثبت در برابر تنها 19 رأی منفی به تصویب رسید.

پیش از این روزنامه «لس آنجلس تایمز» گزارش داده بود که طرح مجلس نمایندگان بعد از گفت وگوهای مخفیانه میان مقامات کاخ سفید و رهبران کنگره تهیه شده است.

بر اساس این طرح، شهروندان 38 کشور «دوست آمریکا» که مطابق قوانین این کشور در حال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف 90 روز می توانستند وارد خاک آمریکا می شوند، در صورتی که در 5 سال گذشته به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، بایستی مورد بررسی قرار گیرند.

قوانین جدید آمریکا در زمینه ویزا، همچنین از تمامی این 38 کشور می خواهد اطلاعات مربوط به مسافران به خاک آمریکا را در اختیار کاخ سفید قرار دهد. کشورهایی که در همکاری در این زمینه قصور به خرج دهند، از برنامه سفر بدون روادید به آمریکا اخراج خواهند شد.

«باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی روز یکشنبه خود خواستار بررسی دقیق تر کسانی شده بود که از طریق برنامه مذکور به این کشور سفر می کنند.

واشنگتن تغییرات جدید در برنامه معافیت از روادید را به دلیل حملات تروریستی پاریس و همچنین تیراندازی های «سن برناردینو» در ایالت کالیفرنیا اعمال کرده است.

به گزارش فارس، هرچند این طرح در سنا مخالفانی دارد، اما با توجه به گزارش های منتشر شده در مورد حمایت کاخ سفید از این مصوبه، انتظار می رود این طرح نهایتا به قانون تبدیل شود.



masoud December 9, 2015 02:28 PM

با این حساب تکلیف امتی که هم از توبره میخورن هم از آخور دارد روشن میشه حالا تکلیف صبیه امثال الله کرم و خواهر هاشمی بهرمانی و بقیه آقا زاده ها چی میشه بنده که خیلی نگران آنها هستم به جان پژوهشگر دانشگاه پریستون حسین موسویان سر دسته بردران میکونوسی مگه اینکه برادر اوباما استثناء قائل بشن ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: