آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 تیر ماه 1394 = 21-07 2015

واکنش کری به قطعنامه و پاسخ رهبر جمهوریخواهان

با آنکه جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته که تصویب قطعنامه شورای امنیت در باره توافق هسته ای با رژیم ایران، اختیارات کنگره را محدود نمی ‌کند، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تصویب این قطعنامه گفت: قطعنامه شورای امنیت، آغازی بد برای یک توافق بد بود

به نوشته نشریه "هیل" وابسته به کنگره آمریکا، جان بینر در واکنش به تأیید توافقنامه وین در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: اوباما با کمک کردن به تصویب برجام در شورای امنیت، نگرانی های مردم آمریکا و حتی اعضای اصلی حزب خودش را نادیده گرفت.

برخی از منتقدین توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا معتقدند که سند امضایی شورای امنیت سازمان ملل، متنی الزام‌آور است و تصویب یک متن در شورا و ارائه آن به کنگره برای بررسی، نقشی نمایشی برای کنگره ایجاد می‌کند.

رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: مردم آمریکا از نمایندگان خود انتظار دارند که توافقنامه هسته ای با رژیم ایران را مورد بازبینی قرار دهند. ما نیز در تلاشیم تا به وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس مجلس نمایندگان گفت: قطعنامه شورای امنیت، منافی اختیارات کنگره برای رأی‌گیری درمورد عاقبت توافق هسته ای نیست.

جان کری در عین حال هشدار داد که رد توافق هسته ‌ای در کنگره آمریکا تبعاتی فاجعه ‌بار دارد.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید گفت که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، بندی غیرعادی گنجانده شد که اجرای این قطعنامه را 90 روز به تأخیر می اندازد و در این زمان، کنگره فرصت بررسی قطعنامه را خواهد داشت.





epsilon July 21, 2015 08:40 AM

توافق هسته اى حل نگرانى هاى کشور هاى غربى براى بازآفرينى فضاهاى تازه اقتصادى شان بوده است وهيچ يک از مشگلات و تنگنا هايى که حکومت آخوندى بر مردم ايران تحميل کرده است را در بر نمى گيرد ه عبارت ديگر آقاى اوباما به آخوند ها گفته است آقايان: براى ما غربى ها درد سر نسازيد ولى هرچه مى خواهيد سر مردمتان بياوريد ما دخالت نمى کنيم (که نکرد)

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: