آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 اردیبهشت ماه 1394 = 16-05 2015

تحریم بانک‌های رژیم ایران برداشته نمی‌ شود

خبرگزاری رویترز در گزراشی به تقسیم‌بندی انواع تحریم‌های رژیم ایران پرداخته و با توجه به غیرهسته‌ای بودن تحریم بانک‌های جمهوری اسلامی نتیجه گرفته که بانک‌های خارجی پس از توافق احتمالی هم به ایران بازنخواهند گشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ژنو توافق کردند که در صورت رسیدن به توافق نهایی، تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای رژیم ایران برداشته شود و حالا رویترز گزارش داده که تحریم بانک‌ها جزء تحریم‌های هسته‌ای نبوده و بنا بر این، بانک‌ها همچنان در زیر سایه تحریم باقی خواهند ماند.

در ابتدای این گزارش به تجربه تلخ بانک های اروپا و آمریکا از همکاری با رژیم ایران و متحمل شدن جریمه‌های دولت آمریکا پرداخته شده و نویسنده نوشته که با وجود ذخائر عظیم نفت و گاز هم، باز بانک‌های خارجی علاقه‌ای به ورود به بازار ایران نخواهند داشت.

یک مقام ارشد بانکی آمریکا هم به شرط ناشناس ماندن در این خصوص با رویترز مصاحبه کرده و گفته: با توجه به قوانین ضدپول‌شویی، هر کس که فکر بازگشت به ایران به سرش خطور کند، دیوانه است.

رویترز می افزاید: وزارت خزانه‌داری آمریکا، کل نظام مالی ایران را به عنوان «نگرانی اولویت‌دار رد بحث پولشویی» شناخته و مدعی است که رژیم ایران از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کند و با همین سیستم مالی، به دنبال سلاح کشتار جمعی است.

بانک «نور» دوبی که پیش از این با ایران همکاری می‌کرده، به ماجرای بیرون کشیدن پول‌های خود از ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکایی اشاره می کند و یکی از مسئولانش به رویترز گفته: هزینه زیر پا گذاشتن تحریم‌ها بالاست و کسی چنین ریسکی را به جان نمی‌خرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: