آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 بهمن ماه 1393 = 08-02 2015

وخامت حال وکیل دربند دراویش گنابادی

مصطفی دانشجو فعال حقوق دراویش ظهر شنله در اثر حمله قلبی به بهداری زندان اوین منتقل و پزشک حاضر دستور اعزام اورژانسی وی را به بیمارستان را صادر کرد، اما در ‌‌نهایت اعزام وی به علت لزوم هماهنگی با دادستانی معلق ماند.

به گزارش مجذوبان نور، مصطفی دانشجو، وکیل و فعال حقوق دراویش گنابادی، که به بیماری آسم شدید و آریتمی قلبی مبتلاست، ظهر امروز در اثر حمله قلبی به بهداری زندان اوین منتقل شد به طوری که پزشک حاضر دستور اعزام اورژانسی وی به بیمارستان صادر کرد اما در‌‌نهایت اعزام وی منوط به هماهنگی دادستانی معلق ماند.

مصطفی دانشجو در روز چهارشنبه اول بهمن ماه در حین درمان و بدون ترخیص پزشک به دستور مقامات قضایی به زندان عودت داده شد هم اکنون در شرایطی نگه داشته می‌شود که می‌تواند باعث تشدید بیماری و بروز حملات قلبی و خطرات احتمالی جانی را برای وی در پی داشته باشد. این زندانی هم اکنون در یکی از سالن‌های بند ۸ با بیش از ۲۰۰ زندانی که فاقد پنجره و تهویه مناسب است محبوس است.

در گزارش نظریه پزشکی قانونی این درویش و زندانی بیمار آمده است که: «نامبرده مبتلا به آسم برونشیرال شدید و مقاوم به درمان از تاریخ ۱۲/۸/۸۱ و عدم پاسخ مناسب به درمان با توجه به شرایط نامبرده همواره باید دسترسی به مراکز فوق تخصصی و پزشک معالج فوق تخصص ریه و قلب داشته باشد. تا تعیین میزان فعالیت و تنظیم دارو‌ها بر اساس تست‌های عملکرد ریوی صورت گیرد.... باید از شرایطی که منجر به تشدید بیماری می‌شود از جمله فضای نامناسب، محیط‌های سربسته با تهویه کم و ناکافی، استرس، تماس با آلاینده‌های محیطی و آلرژن اجتناب کند»

همچنین در این گزارش بر ضرورت انجام دوره‌های بازتوانی قلبی- ریوی در مراکز تخصصی تاکید شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: