آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 مرداد ماه 1393 = 13-08 2014

احتمال استقرار نیروهای ویژه آمریکا در شمال عراق

یک منبع کردی اعلام کرد که نظامیان آمریکایی عازم کوه‌های سنجار در شمال عراق شدند.

به گزارش تسنیم، یکی از مقامات آمریکایی روز چهارشنبه به شبکه خبری "سی‌ان‌ان" گفت که همزمان با رسیدن 130 مستشار نظامی آمریکا به شمال عراق برای برآورد وضعیت در این منطقه، آمریکا در حال بررسی تخلیه هوایی احتمالی هزاران ایزدی است که پس از فرار از گروه داعش به کوه سنجار پناه برده‌اند.

این مقام آمریکایی گفت که البته هرگونه عملیات نیازمند موافقت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا است.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: تمرکز بر روی گزینه هوایی، به جای عملیات زمینی،‌به این دلیل بوده که انتقال زمینی بسیار زمان بر خواهد بود و فاصله زیاد خطرات زیادی را برای ایزدی‌ها به همراه خواهد داشت.

این مقام آمریکایی ادامه داد که بسیاری از مردمی که به این کوه پناه برده‌اند در شرایط جسمانی نامساعدی قرار دارند که نمی‌توانند سفری طولانی داشته باشند و عملیات زمینی همچنان به عنوان گزینه‌ای است که تحت بررسی قرار دارد.

وی افزود: احتمالا هم اکنون تعداد اندکی از پرسنل نظامی آمریکا به کوه سنجار سفر خواهند کرد تا دید مستقیمی از شرایط داشته باشند. در صورتی که عملیات هوایی مورد موافقت قرار بگیرد، در آن صورت نیروهای ویژه آمریکا باید در نزدیکی کوه و نزدیکی منطقه فرود مستقر شوند.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: این عملیات به عنوان ماموریت کوتاه مدت انسانی و نه ماموریت نظامی است. البته نظامیان آمریکایی همانند همیشه حق دفاع از خود را در برابر حملات داعش خواهند داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: