آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 مرداد ماه 1393 = 06-08 2014

اوکراین؛ هشدار ناتو در مورد تحرکات روسيه

ناتو: روسيه ممکن است از ماموريت بشردوستانه برای حمله به اوکراين استفاده کند

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه حدود 20 هزار نیرو در مرز شرقی اوکراین مستقر کرده و ممکن است از بهانه ماموریت بشردوستانه و صلحبانی برای اعزام آنها به داخل اوکراین و حمله به این کشور استفاده کند.

، ناتو در بیانیه ای با تاکید بر اینکه علت شدت گرفتن درگیری ها در اوکراین روسیه است اعلام کرد تقویت نیروهای روسی در مرز اوکراین باعث افزایش بیشتر تنش ها شده است.

سخنگوی ناتو در این بیانیه اعلام کرد: ما نمی توانیم حدس بزنیم چه چیزی در ذهن روسیه می گذرد اما می توانیم ببینیم روسیه چه اقداماتی انجام می دهد و این یک نگرانی جدی است. روسیه حدود 20 هزار نیروی خود را در مرز شرقی اوکراین مستقر کرده است.

وی افزود ناتو از آن نگران است که مسکو از ماموریت بشردوستانه و صلحبانی به عنوان بهانه ای برای اعزام نیروهای خود به شرق اوکراین استفاده کند.

روسیه اعلام کرد این هفته تمرین های نظامی جدیدی را نزدیک مرز اوکراین برگزار خواهد کرد که جنگنده ها و بمب افکن های روسی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

ناتو اوایل امسال اعلام کرده بود روسیه حدود 40 هزار نیرو نزدیک مرز اوکراین مستقر کرده است. تعداد این نیروها تا ماه ژوئن به کمتر از هزار نفر کاهش یافته بود اما روسیه بار دیگر تقویت این نیروها را آغاز کرد.

یک افسر نظامی ناتو که خواست نامش فاش نشود اوایل این ماه گفت روسیه تعداد نیروهای خود را در مرز اوکراین به طور قابل توجهی افزایش داده است.

وی افزود 20 هزار نیروی روسی که اکنون در مرز اوکراین مستقر هستند شامل تانک ها ، پیاده نظام ، توپخانه ، سامانه های ضد هوایی و همچنین نیروهای لجستیکی ، نیروهای ویژه و هواپیماهای مختلف است.

تحلیلگران نظامی می گویند روسیه قبلا از تمرین های نظامی برای پوشش مداخله خود استفاده کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: