آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 مرداد ماه 1393 = 03-08 2014

تهاجم "داعش" به لبنان؛ هلاکت پاسداران

به گزارش شبکه «المنار»، شب گذشته شماری از پست‌های ایست بازرسی ارتش در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

روز گذشته نیز افراد مسلح فعال در سوریه با ورود به خاک لبنان به ارتش و نیروهای امنیتی در عرسال حمله کرده و علاوه بر به قتل رساندن دو نظامی و دو شهروند لبنانی، ۲۰ تن از نیروهای ارتش و نیروهای ژاندرمری این کشور را به گروگان گرفتند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری الجدید، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد، طی درگیری‌های شب گذشته و عملیات نظامی در منطقه عرسال و اطراف آن 8 سرباز ارتش کشته شده‌اند،

عناصر مسلح سوری پس از حمله به مراکز امنیتی لبنان در منطقه عرسال در مرز با سوریه، 20 نیروی امنیتی لبنانی را در این منطقه مرزی را ربودند.

در پی دستگیری یکی از سرکرده های گروه داعش در منطقه مرزی عرسال، عناصر مسلح سوری به یک مرکز امنیتی لبنان در منطقه عرسال در مرز با سوریه حمله کردند.

بیش از 400 عنصر مسلح روز شنبه از خاک سوریه وارد منطقه مرزی عرسال لبنان شدند و ارتش لبنان نیز برای اخراج این عناصر به شدت با آنها درگیر شد.

ارتش لبنان در پی حملات عناصر مسلح سوری به منطقه عرسال در مرز با سوریه و کشته شدن دو سرباز لبنانی، مواضع داعش در منطقه جرود عرسال را هدف حملات توپخانه ای خود قرار داد.


هلاکت پاسداران

رادی آلمان: "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" در گزارش روز ۲ اوت خود از حملات شورشیان اسلام‌گرا در استان مرکزی حمص، از کشته شدن ۶ ایرانی در این درگیری‌ها خبر داد. زمان وقوع نبرد میان نیروهای متخاصم دولتی و اسلام‌گرایان گزارش نشده است.

"دیده‌بان حقوق بشر سوریه" که مرکز آن در لندن است اعلام کرد که در جریان حملات شدید ارتش سوریه به واحدهای اسلام‌گرایان افراطی در منطقه‌ی قلمون در مرز سوریه و لبنان که در غرب این کشور واقع است، ده‌ها تن از افراد "دولت اسلامی" و نیروی نظامی سوریه کشته شدند.

اسلام‌گرایان افراطی، روز جمعه (یکم اوت) ابتدا یک هواپیمای جنگنده‌ی ارتش سوریه را سرنگون کردند و سپس یک پاسگاه دیده‌بانی را مورد حمله قرار دادند. به گفته‌ی "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" شمار کشته‌شدگان طرفدار رژیم بشار اسد، دست‌کم ۷ تن بوده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از این نهاد حقوق بشری، افراط‌گرایان "دولت اسلامی" در صفوف واحدهای شورشیان اسلام‌گرا می‌جنگیدند که در اصل با آنان دشمن هستند. نیروهای دولتی نیز از حمایت نظامی حزب‌الله لبنان برخوردار بودند.

در گزارش روز شنبه‌ (۲ اوت) "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" از حملات گسترده‌ی شورشیان اسلام‌گرا در استان مرکزی حمص به نیروهای دولتی، آمده است که ۶ ایرانی نیز در درگیری‌ها کشته‌ شده‌اند. سخن‌گوی این نهاد، از زمان وقوع نبرد میان نیروهای متخاصم گزارشی ارائه نداده است.

نیروهای دولتی رژیم سوریه، از پشتیبانی مالی و نظامی رژیم ایران برخوردارند.



حمید رضا August 3, 2014 10:21 PM

به نظر می رسد یک مشت تروریست وحشی بهتر از تروریستهای کاملا آموزش داده شده ی سپاه و حاج قاسم می جنگند جمهوری اسلامی با این شرایط عملا توانی برای پیروزی در عراق و هم سوریه نخواهد داشت باید برای مردم عراق و سوریه دعا کرد و تاسف خورد که به دست خونخوار پست فطرتی به نام سید علی خامنه ای و کفتارهایی چون حاج قاسم و جعفری و نقدی به این فلاکت و بدبختی بزرگ دچار شده اند اوضاع آینده به قدری سخت و بد خواهد بود احتمالا که حتی نابودی جمهوری اسلامی هم کمکی به بهبودش نخواهد کرد چرا که توحش و تروریسم در این دو کشور ریشه دوانده و همانند افغانستان تقریبا ماندگار خواهد بود شاید این برنامه ی خود جمهوری اسلامی برای تضمین بقای خویش و وادار کردن جهان به پذیرفتن آخوندها به عنوان شریکی در جنگ با ترور و در نتیجه صرف نظر کردن غرب از نابودی جمهوری اسلامی باشد شاید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: