آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 تیر ماه 1392 = 20-07 2013

هتل‌های ايران گرانتر از هتل‌های بزرگ آسيا

در صنعت گردشگري برخي از امکانات و زيرساخت‌ها حرف اول را در درآمد زايي مي‌زنند‌. هتل‌هاي يک منطقه البته يکي از همين ملزومات اصلي هستند. در کشور ما متاسفانه بخش هتل‌سازي و از آن مهم‌تر هتل گرداني با مشکل که نه با بحران روبه‌روست. به گزارش خبرآنلاين، هتل‌هاي درجه يک ما در شهرهاي بزرگ اکثرا بيش‌از 40 سال عمر دارند و درسال‌هاي بعد از انقلاب به جز چند مورد انگشت شمار در مثلا مشهد يا اصفهان مواردخاص و درخشاني نداريم. گرچه در ساليان اخير چند هتل و مجموعه‌هاي بزرگ در شمال کشور، استان فارس و غيره آغاز شده است اما هنوز تعداد قابل ذکري ازآنان وارد چرخه سودآوري نشده است. از آن گذشته نرخ بالاي اتاق‌هاي هتل‌ها در ايران که در موارد بسيار اصلا متناسب خدمات ارايه شده نيست مشکل بزرگ ديگريست که اين بخش از صنعت گردشگري ما با آن مواجه است.

به عنوان مثال يکي از هتل‌هاي صاحب نام در شمال کشور با آنکه پنج ستاره ناميده مي‌شود و کرايه اتاق در آن با بهترين هتل‌هاي پنج ستاره منطقه ما در خاورميانه برابري مي‌کند در عمل چيزي براي ارايه ندارد در برخي از موارد در اين هتل اتاق‌هاي طبقه آخر سقفشان چکه مي‌کند و در ميني بار آنها جز يک بسته پسته شور يک بسته شکلات تک‌تک و چند نوشابه چيزي نيست و صبحانه منو باز آن بسيار محدود و رستوران آن در مقايسه با رستوران‌ها بيرون بسيار گران و بي کيفيت است. اما مسافران و گردشگران داخلي که شهري داخل کشور را براي تعطيلات برگزيده اند اگر مجبور به گرفتن هتل باشند مجبورند با نرخهاي بسيار بالاي هتل‌ها خود را سازگار کنند وگرنه بايد به اقامت گاه‌هاي اجاره‌اي شخصي پناه ببرند که اصلا هيچ نفعي به حال صنعت گردشگري ملي ندارد. در ادامه نرخ چند هتل پنج ستاره کشور با چند هتل پنج ستاره در کشورهاي رده اول منطقه در صنعت گردشگري مقايسه مي‌شود. گرچه امکانات ارايه شده توسط هتل‌هاي خارج کشور متاسفانه اصلا با هتل‌هاي داخل کشور قابل مقايسه نيست البته اين نرخ رسمي است و نرخ با تور درمورد تورهاي خارجي کمي‌ارزانتر است. به عنوان مثال در تورهاي دبي، استانبول و کوآلالامپور با احتساب بليط هواپيما هزينه هتل پايين تر از نرخ رسمي ارايه شده در سايت‌هاست. هتل هما تهران: هتل هما تهران داراي امکانات و قابليت‌هاي لازم جهت برگزاري جشن‌ها و همايش‌ها، کافي شاپ، راهرو و فضاي داخلي زيبا مجهز به آسانسور، چاپگر و رايانه آماده در محل هتل، صندوق امانات رايگان در داخل اتاق‌ها و پذيرش، دسترسي به اينترنت، حراست و خدمات امنيتي، خدمات بانکي (2‌شعبه بانک) و مرکز خريد (8 فروشگاه)، خدمات رزرو حمل‌و‌نقل هوايي در محل هتل، پارکينگ خصوصي، انجام سريع امور پذيرش و تسويه حساب، روم سرويس 24 ساعته، خانه‌داري، خدمات لباسشويي، آرايشگاه، بوفه و صبحانه گرم و تازه مي‌باشد. نرخ اتاق دوتخته:245هزار تومان نرخ سوئيت: 372 هزار تومان با صبحانه. هتل مجلل درويشي: هتل پنج ستاره ممتاز درويشي در حاشيه خيابان امام‌رضا (ع) که اصلي ترين خيابان منتهي به حرم مطهر است قرار دارد.

اين هتل به فاصله کوتاهي از آن مکان مقدس واقع است به طوري که مي‌توان اين فاصله را در مدت زمان ده دقيقه به طور پياده طي نمود... ساختمان هتل مجلل درويشي از بدو شروع با طرح و پلان هتلي ساخته شده و با بيست‌و‌پنج طبقه‌، مرتفع‌ترين مرکز اقامتي و تنها هتل آتريوم شرق کشور مي‌باشد . نرخ اتاق دو تخته450 هزار تومان نرخ سوئيت:556 هزار تومان با صبحانه هتل هما شيراز: هتل هما داراي امکانات پذيرايي از مراسم و جلسات، کافي‌شاپ‌، راهرو و فضاي داخلي زيبا مجهز به آسانسور، پارکينگ اختصاصي، اتاق کنفرانس، کافي‌نت و کامپيوتر و پرينتر در داخل هتل، صندوق امانات رايگان در پذيرش و داخل اتاق‌ها ، حراست و خدمات امنيتي، بوفه/صبحانه‌، انجام سريع امور پذيرش و تسويه حساب، روم سرويس 24 ساعته، خانه‌داري، خدمات لباسشوئي، آرايشگاه، خدمات بانکي و دفترفروش بليط هواپيما است. نرخ اتاق دوتخته:245هزار تومان نرخ سوئيت: 372 هزار تومان با صبحانه. هتل پارسيان آزادي خزر (هايت چالوس): اين هتل در شهر چالوس و نزديک به نمک آبرود واقع است از زمان قبل از انقلاب باقي مانده است. داراي صندوق امانات (Safe Box) شخصي داخل اتاق‌، سيستم برقي يکپارچه با عملکرد منحصر به کارت اتاق اينترنت Wirelessکانال ماهواره اي يخچال (ميني بار) چاي‌ساز، سيستم پيشرفته تهويه مطبوع با کنترل داخلي، جکوزي و سوناي خشک و بخار و ماساژور برقي‌، بالکن با نماي دريا يا جنگل و... است. نرخ اتاق دوتخته: 325 هزار تومان نرخ سوئيت: 550 هزار تومان با صبحانه هتل سري. پاسيفيک مالزي کوآلالامپور: اين هتل پنج ستاره در کنار مرکز تجارت بين‌الملل و رو‌به‌روي فروشگاه the mall از قديمي‌ترين مراکز خريد مدرن اين شهر واقع است و تمام امکانات استاندارد يک هتل پنج ستاره با مقياس جهاني هتل داري را دارد. نرخ اتاق دو تخته:65 الي 95 دلار نرخ سوئيت: 107 دلار با صبحانه رايگان. منو باز بين‌المللي هتل تاج دبي: از هتلهاي پنج ستاره تاپ دبي داراي امکانات بين‌المللي. نرخ اتاق دوتخته 900 درهم با صبحانه رايگان سوئيت رويال: 1300 درهم. هتل آوانگارد استانبول: اين هتل پنج ستاره بين المللي در حوالي اصلي ترين ميدان استانبول يعني ميدان تاکسيم واقع است و از بهترين هتلهاي اين شهر محسوب مي‌شود. نرخ اتاق دو تخته: 110 دلار نرخ سوئيت: 183 دلار با صبحانه.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: