آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 تیر ماه 1392 = 15-07 2013

گودبای پارتی دوم برای دکتر؛ اینبار در مجلس

حاشیه دیگری در راه است؟

بازار برگزاری مراسم خداحافظی برای محمود احمدی نژاد این روزها داغ است. بعد از صداوسیما این بار احتمالا مجلس میزبان رییس جمهور خواهد بود.

به گزارش صراط، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این باره گفته است که "ما این موضوع را پیشنهاد کردیم و قرار شد که آقای لاریجانی در هیئت رئیسه صحبت کنند و نتیجه را به ما بگویند."
او که در حاشیه یک مراسم تجلیل دیگر – تجلیل از حداد عادل – سخن می گفت، افزود که "بنده شخصا شنیدم که یکی از اعضای هیئت رئیسه در رسانه‌ها گفته است که قرار است مجلس مراسم تجلیل از احمدی‌نژاد را تدارک ببیند."
اشاره فروزنده به اظهارات سید شریف حسینی عضو هیئت‌رئیسه مجلس است که گفته بود "احتمالا در مجلس برای احمدی‌نژاد مراسم خداحافظی در نظر گرفته شود و برگزاری هر گونه مراسم در این ارتباط باید در جلسه هیئت‌رئیسه مجلس به تصویب برسد."
البته حسینی مراسم مذکور را "تودیع و معارفه" و نه "تقدیر از رییس جمهور خوانده است. به گفته او، "برگزاری مراسم تودیع و معارفه برای دو رئیس‌جمهور سنت حسنه‌ای است که مجلس می‌تواند در این باره جلساتی را برگزار کند."
با این وجود هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است. حسینی در این خصوص گفته است "هرگونه تصمیم‌گیری در این ارتباط باید در هیئت‌رئیسه مجلس انجام شود، این موضوع چنان‌چه در دستور کار جلسه این هفته هیئت‌رئیسه مجلس قرار گیرد، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تصویب این مراسم برگزار می‌شود."

حاشیه ها
برگزاری مراسم تجلیل از احمدی نژاد توسط سازمان صداوسیما که در پی آن، با مصوبه دولت زمین های نمایشگاه بین المللی تهران به این سازمان واگذار شد با انتقادات فراوانی روبه رو شده بود. در این بین نمایندگان مجلس نیز نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. از جمله نادر قاضی‌پور، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه حاتم بخشی احمدی‌نژاد به رسانه ملی جبران تقدیر ضرغامی از وی بود٬ گفت که "رئیس‌جمهور با واگذاری زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی به صدا وسیما این نهاد انقلابی را در مقابل دولت آینده قرار داد."
به گفته او این اقدام دولت غیرقانونی است چراکه "شبهاتی وجود دارد که زمین‌های مجاور سازمان صداوسیما که مختص برگزاری نمایشگاه بین‌المللی است وقفی بوده که اگر این خبر صحت داشته باشد واگذاری آن‌ها به رسانه ملی خلاف قانون است و اداره اوقاف و امور خیریه باید در مورد آن تصمیم‌گیری کند."
قاضی پور افزود "احمدی‌نژاد سعی داشته با واگذاری زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی به صدا و سیما این نهاد انقلابی را در مقابل دولت آینده قرار دهد و آن‌ها را با یکدیگر وارد چالشی جدی کند."
تقدیر صداوسیما از رییس جمهور و اقدام متقابل دولت این شبهه را به وجود آورده است که دولت در روزهای پایانی برای چنین مراسماتی دست به "معامله" زده است.
گفتنی است هنوز زمانی برای تقدیر مجلس از احمدی نژاد هم تعیین نشده است. مجلس بعد از دو هفته تعطیلات تابستانی 23 تیرماه جلسه علنی دارد.
همچنین احمدی نژاد تا روز ۱۲ مرداد رئیس جمهور ایران است و مراسم تنفیذ حکم حسن روحانی در همین روز برگزار می شود و مراسم تحلیف او در مجلس نیز یک روز بعد برگزار خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: