آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 تیر ماه 1392 = 05-07 2013

حمایت تروریستهای اسلامی در سینای مصر از مرسی

یک سرباز مصری کشته و دو تن دیگر در صحرای سینا زخمی شدند

شماری از افراد مسلح در شمال منطقه سینای مصر، خواستار تشکیل شورای نظامی در این منطقه برای حمایت از محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، این افراد مسلح به پلیس و ارتش مصر هشدار دادند این منطقه شاهد نافرمانی مدنی خواهد بود.

صدها نفر از افراد مسلح در منطقه شمال سینا در تجمعی برای حمایت از مرسی حضور داشتند.

یکی از سخنرانان در این تجمع به شدت از رسانه های مصر انتقاد کرد و آنها را خائن خواند.


طرفداران مرسی يک خودروی پليس در سينا را آتش زدند

شماری از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر، یک دستگاه خودروی پلیس را در منطقه سینا آتش زدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، یکی از طرفداران محمد مرسی گفت: این آتشی که اکنون می بینید، سرآغاز خشم ملت مصر، مردم سینا و ملت مسلمان است.

وی افزود: آنها محمد مرسی عیاض رئیس جمهور قانونی مصر را سرنگون کردند و آتش خشم را در قلب ما برافروختند. ما مرسی را تنها نخواهیم گذاشت. مرسی بر حق بود و هر کسی پس از او به قدرت برسد باطل است.

حمله به ایستگاههای بازرسی ارتش مصر

منابع امنیتی مصر روزجمعه اعلام کردند، در جریان حمله گروهی از اسلامگرایان تندرو به نیروهای امنیتی این کشور در شبه جزیر سینا، یک نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع نظامی مصر، این افراد با راکت مرکز پلیس رفح واقع در منقطه مرزی با نوار غزه، و محیط اطراف فرودگاه بین المللی" العریش" را مورد هجوم قرار دادند.

به گزارش روزنامه "الیوم السابع" به نقل از منابع نظامی مصر، این حمله با واکنش سریع ارتش این کشور مواجه شد که در نتیجه پس از 15 دقیقه افراد مهاجم در صحرای سینا متواری شدند.

کارشناسان نظامی مصری می گویند یکی از اختلافات مرسی با سران ارتش بر سر نحوه برخورد با تندرو در صحرای سینا بود. فرماندهان ارتش اصرار داشتند که باید با قاطعیت و قدرت با این افراد مسلح برخورد کرده و آنها را متلاشی کنند اما مرسی معتقد است که او با فرستادن واسطه هایی از اسلامگرایان با آنها مذاکره کند و سپس آنها را مهار کند، اکنون با کنار رفتن مرسی از قدرت احتمال دارد ارتش مصر تصمیم بگیرد که صحرای سینا را از وجود این تندرو برای همیشه پاک کند.

به گفته کارسناسان نظامی ارتش مصر تصمیم دارد هجوم گسترده ای را به مخفی گاههای این افراد در سراسر صحرای سینا را آغاز کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: