آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 اردیبهشت ماه 1392 = 18-05 2013

سیاست در ایران به فریبکاری تبدیل شده است

دیگربان: عماد افروغ٬ نماینده پیشین مجلس می‌گوید واقعیت «زشت» این است که در جمهوری اسلامی به سیاست به صورت «رندی و فریبکاری» نگاه می‌شود و کشور شاهد انواع «عوام‌فریبی» بوده است.

آقای افروغ در گفتگو با روزنامه «شرق» روز شنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) این اظهارات را بیان کرده است.

وی گفته است: «نگاهی که ما به سیاست در ایران داریم بیشتر به رندی و فریبکاری برمی‌گردد که متاسفانه این واقعیت زشت سیاست به سراغ ما هم آمده است.»

این استاد دانشگاه همچنین به شیوع «عوام‌فریبی» در جمهوری اسلامی اشاره کرده و افزوده است: «متاسفانه این سال‌ها شاهد انواع عوام‌فریبی بوده‌ایم و حالا رسم شده که گروه‌های مختلف می‌آیند و شعاری را مطرح می‌کنند و با کلی‌گویی فقط بحثی را پیش می‌برند.»

افروغ به عنوان مثال به پرداخت یارانه به روستائیان اشاره کرده و گفته است: «مثلا برای جذب آرا همین یارانه‌ها را بزرگ می‌کنند تا نظر روستاییان را به خود جلب کنند.»

این در حالی است که علاوه بر یارانه٬ در ماه‌های گذشته اعلام شد که رهبر جمهوری اسلامی نیز برای کاهش مشکلات اقتصادی مناطق محروم به ساکنان آنها کمک‌های نقدی و غیرنقدی می‌کند.

آقای افروغ در ادامه از روشنفکران خواسته «حافظه تاریخی مردم را بیدار کند.»

به گفته وی٬ روشنفکران «حداقل یادآوری کند که در روزگار گذشته چه کسی چه موضعی می‌گرفت. اینکه خرجی ندارد. چند محور را باید به‌عنوان سرفصل قرار داد و مواضع این افراد را در گذشته در مورد این محورها از آرشیو بیرون کشید و در اختیار مردم قرار داد.»

آن‌طور که افروغ گفته است: «آن وقت مشخص می‌شود که چه اصولگرایانی مبادرت به اعلام شعارهایی کرده‌اند که هیچ اعتقادی به آن‌ها نداشته‌اند و بر عکس چه اصلاح‌طلب‌هایی که عملا هیچ ارادتی نداشته‌اند و حالا ارادت پیدا کرده‌اند.»

محافظه‌کارانی که پیش از این به شدت از محمود احمدی‌نژاد و دولت وی حمایت می‌کردند در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منتقد سرسخت وی تبدیل شده‌اند.

با این حال نه آنها و نه علی خامنه‌ای که محمود احمدی‌نژاد با حمایت‌های مستقیم وی به قدرت رسید٬ حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: