آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 08 November

ارشـاد بـودجه نـدارد

گروه فرهنگي: مساله مبارزه با CDهاي غيرمجاز مساله‌اي است که مدت‌هاست در محافل فرهنگي مورد توجه قرار مي‌‌گيرد. اما همچنان از سر هر کوي و برزن که مي‌گذريم مي‌بينيم که فيلم‌هايي که به صورت غيرمجاز کپي شده‌اند در دست فروشندگان دوره گرد مي‌چرخد با وجود اينکه اين مساله مدت‌هاست که مطرح مي‌شود اين سوال پيش مي‌آيد که چرا اقدامي اساسي براي جمع‌آوري CDهاي غيرمجاز صورت نمي‌گيرد.

اين سوال وجود داشت تا اينکه رئيس اتحاديه شرکت هاي ويدئو رسانه تاکيد کرد:فرهنگسازي براي مبارزه با آثار غيرمجاز توسط ستاد صيانت از آثار فرهنگي و هنري نياز به بودجه دارد. اين ستاد که زيرمجموعه ارشاد است حتي نمي‌تواند حقوق کارمندان خود را درست پرداخت کند.

حميدرضا نوروزي رئيس اتحاديه شرکت هاي ويدئو رسانه در ارتباط با نسخه غيرمجاز فيلم هاي ايراني و سريال‌ها در بازار به خبرنگار مهر گفت:من شخصا در تهران با چنين مواردي که شما عنوان مي کنيد درباره فيلم هاي ايراني برخورد نداشتم. البته در شهرستانها اين مشکل از گذشته تا کنون وجود دارد.

وي افزود:اما از طرف ديگر کپي هاي غير مجاز انيميشن هاي معروف در دنيا در اين چند ماه اخير و فيلم هاي خارجي به شدت افزايش پيدا کرده است. وزارت رشاد حدود دو و ماه و نيم پروانه نمايش براي آثار شبکه نمايش خانگي صادر نکرد. مخاطبين نيز در کنار توجه به شبکه هاي ماهواره اي در اين شرايط که بازار با عرضه جديد روبرو نبود به سمت آثار غيرمجاز گرايش پيدا کرد. نوروزي ادامه داد:البته ما در اين ارتباط گزارشي تهيه کرديم و در اتحاديه ويدئو رسانه نيز اين موضوع را مطرح کرديم. در هر صورت مخاطب نيز به محصول فرهنگي دارد. وقتي در اين چند ماه نسخه جديدي وارد بازار نشده است، مخاطب نيز خوراک خود را از بازار قاچاق تهيه مي کند. افراد متخلف و کپي کار نيز قطعا از چنين فرصتي نهايت استفاده را مي کنند تا سود ببرند.

وي با اشاره به فعاليت ستاد صيانت عنوان کرد: اين ستاد واقعا وقت زيادي براي اين کار مي گذارد و در اين مدت نيز زحمات زيادي کشيده است اما فکر مي کنيد بودجه اين ستاد که زير نظر ارشاد است، چقدر بايد باشد؟اين ستاد در حقوق پرسنل خود را هم به سختي پرداخت مي کند و در بيمه آنها دچار مشکل است. در اين شرايط چه توقعي مي توان از آنها داشت.

رئيس اتحاديه شرکت هاي ويدئو رسانه افزود:وقتي از اين ستاد که نقش اصلي براي مبارزه با اين پديده را دارد، حمايت نمي شود نمي توان انتظار داشت که شرايط ايده آل شود. از طرف ديگر قطعا بايد براي اين کار و روشن کردن مردم نسبت به اين موضوع کار فرهنگي انجام شود. اما همين فرهنگسازي نيز نياز به بودجه دارد.

وي در پايان عنوان کرد: اين ستاد دو وظيفه برعهده دارد در بخش اول کار فرهنگي در اين زمينه انجام مي دهد و در بخش دوم با متخلفين برخورد مي کند. در کنار جذب بودجه بايد نهادهايي همچون صدا و سيما و شهرداري به کمک آنها بيايند. چون ما نياز داريم براي کار فرهنگي رسانه تلويزيون را در اختيار بگيريم و همچنين با تبليغات شهري مردم را از اين موضوع و خريد اين اثار پرهيز دهيم.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved