آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Monday 15 October

آموزش چریکی شش هزار یگان بسیج در ایران

دیگربان: سایت محافظه‌کار «فاطر‌نیوز» از آموزش چریکی شش هزار یگان بسیج در قالب گردان‌های واکنش سریع «بیت‌المقدس» در ۳۲ استان ایران خبر داد.

این سایت روز شنبه (۲۲ مهر) گزارش کرده که یگان‌های واکنش سریع «بیت‌المقدس» از ابتدای سال ۱۳۹۱ تشکیل شده‌ و از «توان لازم برای دفاع سرزمینی و جنگ همه جانبه برخوردار هستند.»

آن‌طور که «فاطر‌نیوز» نوشته٬ تاکنون این یگان‌ها در برخی استان‌ها از جمله قزوین، زنجان و لرستان رزمایش‌ نظامی برگزار کرده‌اند.

این سایت محافظه‌کار در ادامه گزارش خود آورده با عملیاتی‌شدن گردان‌های واکنش سریع نیروی مقاومت، بسیج دارای ساختار دفاعی جدید شده است.

«فاطر‌نیوز» از نیرو‌های بسیج به عنوان نیرو‌های «شبه نظامی» و «چریکی» نام برده که «اعضای آن آموزش‌های نظامی زیادی را برای رسیدن به سطح آمادگی دفاعی – نظامی می‌گذرانند.»

گردان‌های واکنش سریع «بیت‌المقدس» با دستور مستقیم علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شده است و مانور‌های این گردان هر هفته در یکی از شهر‌های ایران برگزار می‌شود.

گردان‌های «امام علی» و «امام حسین» در کنار گردان‌های «بیت‌المقدس» از دیگر گردان‌هایی هستند که پس از ناآرامی‌های سال ۱۳۸۸ در ایران تشکیل شده‌اند.

هدف از راه‌اندازی این گردان‌ها «علاوه بر دفاع از امنیت توسعه انقلاب، عمق بخشی به آن و جذب حداکثری مردم» عنوان شده است.

از زمان آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که با ناآرامی‌های گسترده‌ای همراه بود٬ سپاه و بسیج اقدام به تشکیل گردان‌های تخصصی برای سرکوب اعتراض‌ها در ایران کرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved